کلهرنیوز : لطفا خودتان را برای خوانندگان این پایگاه خبری تحلیلی معرفی بفرمایید.

مرضیه ادیب منش هستم کارشناسی ارشد رشته علوم اطلاعات ودانش شناسی اهل وساکن بخش گواور شهرستان گیلانغرب بعنوان مسول وکتابدار کتابخانه عمومی نبوت شهرسرمست ازسال۹۳ مشغول شده ام .بنده علاقه فراوانی  به فعالیتهای فرهنگی دارم صاحب چندین مقاله علمی پژوهشی درحوزه کتابداری واطلاع رسانی هم هستم .

کلهرنیوز : شما بعنوان مسئول کتابخانه عمومی بخش گواور از تعداد اعضا ،نگرش و فرهنگ کتابخوانی در این بخش توضیحاتی بفرمایید.

کتابخانه نبوت شهرسرمست بامساحت ۶۰۰مترمربع وزیربنای ۲۸۰ مترمربع  سال۱۳۸۵ تاسیس شده است دارای ۱۲۷۵نفرعضوفعال که شامل ۵۹۲نفر مرد و۶۸۳ نفر زن می باشد بیشترین مراجعه کنندگان ما کودکان ونوجوانان وداوطلبان پشت کنکوری می باشند البته اخیرا شاهد حضور بانوان خانه دار نیز به کتابخانه هستیم. وضعیت کتابخوانی در بخش گواورباتوجه به محرومیت هایی که هست خوب برآورد می گردد. کتابخانه نبوت تنها مکان فرهنگی شهرسرمست می باشد و ماهیانه حدود هزارو دویست جلد کتاب طبق نرم افزارمدیریت کتابخانه ای سامان به امانت می دهیم یعنی در بخش گواور ماهیانه تقریبا هزارودویست کتاب برای مطالعه به امانت داده می شود.

 

کلهرنیوز : برنامه های انجام شده و برنامه ریزی شده برای ارتقاء فرهنگ سازی کتابخوانی در بین اقشار منطقه را شرح بدهید.

ماعلاوه بررسالت اصلی که کارکتابداری وترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی هست علاوه بر کارآماده سازی، مجموعه سازی ،اشاعه اطلاعات وامانت کتاب و انجام برنامه های جانبی دیگر فرهنگی درسطح کتابخانه وبیرون کتابخانه به منظور ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی انجام میدهم . ازجمله این برنامه ها : نشست کتابخوان مدرسه ای، وکتابخانه ای ، جمع خوانی کتاب ، قصه گویی، رونمایی کتاب، مسابقات کتابخوانی وغیره….

 

کلهرنیوز : شما بعنوان مدیر عامل انجمن …..هم در بخش گواور فعالیت دارید ‌.لطفا توضیحاتی درباره این انجمن را برای خوانندگان این پایگاه خبری بفرمایید.

اینجانب علاقه فراوانی به کارهای  فرهنگی واجتماعی دارم درکنار کار کتابداری مدیر عامل موسسه فرهنگی اجتماعی اندیشه ریحانه مهرگواور نیز هستم .و در این راستا و برای کاهش آسیب های اجتماعی و بالا بردن فرهنگ مطالعه با برنامه ریزی و آموزش و کارگاه هایی در این زمینه ها برنامه ریزی و اجرا می کنیم.

کلهرنیوز : تاکنون در سطح بخش گواور و در راستای انجمن چه خدماتی به مردم ارائه داده اید؟

 

موسسه اندیشه ریحانه مهر گواور درسال۹۵ باهدف تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیبهای اجتماعی و ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی وبالابردن سرانه مطالعه درسطح منطقه گواور وغیره …شروع بکارکرده است.

کلهرنیوز : در راستای کاهش آسیب های اجتماعی چه اقداماتی انجام شده و چقدر موفق بوده اید؟ برنامه های انجام شده و در دست انجام برای کاهش اسیب های اجتماعی در سطح بخش را شرح بدهید.

درراستای کاهش آسیب های اجتماعی مادرشهرسرمست ودهستان های گواور وحیدریه چندین کارگاه آموزشی باموضوع اعتیاد ، صمیمیت درخانواده ، پیشگیری ازطلاق وخودکشی،  افسردگی، وغیره… برگزارکرده ایم که در این راستا موفقیت هایی هم بدست آورده ایم . و توانستیم مشکلات اجتماعی و آسیب های آن را در سطح منطقه کاهش بدهیم.

 

کلهرنیوز : برای موفقیت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی منطقه نیاز به حمایت نهادی های مختلف در شهرستان گیلانغرب و استان دارید . بفرمایید تا الان چه حمایت هایی از انجمن شما برای تحقق این مهم شده است؟

ماتاکنون ازطرف دفتراموراجتماعی فرهنگی استانداری تاحدودی حمایت شده ایم . ولی کلا کار موسسه ما دواطلبانه وخیرخواهانه هست

کلهرنیوز : و اما حرف آخر…

.

اینکه انشالله روزی برسد که هیچ آسیبی جوانان ماروتهدید نکنه . و فرهنگ کتابخوانی را در منطقه به حد استاندارد آن برسانیم . وسپاس از مدیر مسوول پایگاه خبری تحلیلی کلهرنیوز و سایر دوستان ایشان در این مجموعه.

 

با تشکر از خانم مرضیه ادیب منش  که وقتشون را در اختیار پایگاه خبری – تحلیلی کلهر نیوز گذاشتند .به امید موفقیت بیشتر شما در راستای انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی 

این خبر را به اشتراک بگذارید :