به گزارش کلهرنیوز ، هادی ملکشاهی با اشاره به مالیات جامعه پزشکان در استان اظهار داشت: اغلب پزشکان دستگاه کارتخوان دارند اما براساس بخشنامه و متن قانون بودجه، این دستگاه‌ها باید به شبکه مالیاتی متصل باشند و بیشتر این موضوع مدنظر است.

وی با بیان اینکه با توجه به درخواست پزشکان و موافقت رئیس کل سازمان امور مالیاتی مهلت ثبت دستگاه کارتخوان پزشکان تا ۱۵ شهریور ماه تمدید شد عنوان کرد: مهلت ثبت دستگاه کارتخوان پزشکان در ابتدا تا ۲۳ مرداد بود که تا ۳۱ مرداد تمدید شد و در نهایت باز هم تا ۱۵ شهریور ماه تمدید شده است.

ملکشاهی با اشاره به اینکه مالیات‌ستانی براساس عدالت نیازمند داشتن اطلاعات کافی است گفت: در زمینه کارمندان دولت با توجه به اینکه ارقام توسط دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شود اطلاعات بسیار دقیق در اختیار ما قرار می‌گیرد و مالیات را کارفرما پرداخت می‌کند و یکی از منابع واقعی و قابل وصول بدون ایجاد مشکل و با کمترین هزینه کارمندان دولت است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه افزود: اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی و اعم از تولیدکننده و غیرتولیدکننده در رده بعدی قرار می‌گیرند و مالیات‌های مستقیم بر ارزش افزوده را حسب مورد پرداخت می‌کنند.

ملکشاهی بیان کرد: نرخ مالیات کارمندان با افزایش حقوق افزایش می‌شود اما پایه ۱۰ درصد است و تا طبقات ۲۵ درصد و بالاتر نیز افزایش می‌یابد.

 

تسنیم

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :