به گزارش کلهرنیوز ، آیت الله مصطفی علما در خطبه های  نماز جمعه این هفته کرمانشاه با توصیه همگان به تقوا و پرهیزگاری و دوری از معصیت اظهار داشت: جوهره قیام حضرت سیدالشهدا(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود که به جا آورده شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: مساله امر به معروف و نهی از منکر یک حکم اجتماعی، فکری  است که عقل حکم می کند به دنبال آن باشیم.

امروز دشمنان اسلام نمی خواهد در جامعه اسلامی ارزشها حاکم باشد

وی خاطر نشان کرد: امروز دشمنان اسلام نمی خواهد در جامعه اسلامی ارزشها حاکم باشد لذا اجتماعی موفق خواهد بود که امر به معروف و نهی از منکر در آن حاکم باشد.

خطیب جمعه کرمانشاه ابراز داشت: حفظ و زنده نگهداشتن ارزشهای انقلاب با امر به معروف و نهی از منکر امکان پذیز است.

آیت الله علما ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر حکم الهی است و نباید اجازه دهیم چنین امری که حکم ارزشها را بیان می کند بین ما کمرنگ شود و به فراموشی سپرده شود.

وی حفظ حجاب را امری ضروری دانست و گفت: خطر این تخلفات جوانان جامعه را تهدید می کند لذا گناه شخصی برگشت به اجتماع می کند و همه موظیم در این راستا همدیگر را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه امام حسین(ع) الگوی امام راحل برای انقلاب بود، گفت: اگر بخواهیم اسلام، انقلاب و ارزشها رونق پیدا کند ضروری است امر به معروف و نهی از منکر رواج پیدا کند و نگذاریم بین جامعه کمرنگ شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: خدمت کردن به دیگران عبادت است و دارای شان و رتبه بالایی است تا جایی که امام(ره) خود را خدمتگزار مردم معرفی می کرد.

وی به هشتم شهریور سالروز شهادت شهید رجائی و باهنر اشاره کرد و افزود: این دو شخصیت یکی در مقام رئیس جمهوری و دیگری نخست وزیر در درجه اول بعد از مقام معظم رهبری بودند و امام آنها را دو رفیق معرفی کرد.

شهیدان رجایی و باهنر الگویی برای همه دولت‌ها هستند

آیت الله علما گفت: این دو بزرگوار ۲۸ روز ریاست کردند اما منش، روش ،برخورد و خدمتشان سبب شد که برای همه دولت ها الگو قرار بگیرند.

خطیب جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: اینکه شهادت این دو بزرگوار را به عنوان هفته دولت معرفی کرده‌اند پیام دارد و آن این است که سلامت همه دولت ها، صداقت، تقوا و مراقبت از مبتلا نشدنشان به امور دنیا باید همانند این دو شهید بزرگوار باشد.

وی عنوان کر: اگر بخواهیم انقلاب بماند باید با ارزش و با تقوا و عمل کنیم و به تعبیر مقام معظم رهبری انقلابی عمل کنیم انقلابی فکر کنیم و انقلابی حرکت کنیم.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد : نهم شهریور مصادف است با ناپدید شدن امام موسی صدر که از شخصیت های والا مرجع ساده و شخصیتی دوست داشتنی بود که تا این لحظه ۱۵ هزار روز از ناپدید شدن این بزرگوار می گذرد.

وی عنوان کرد: ایشان شخصیتی بود که تیم ها و کسانی را که مطرح نبودند و مورد ظلم قرار گرفتند را در لبنان جمع کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه دهم شهریور سالروز تصویب قانون بانکداری بدون ربااست گفت: این یکی از آرزو های انقلاب اسلامی و مردم کشور محسوب می شود.

آیت الله علما اذعان داشت: کارمزد به اندازه معقول اشکال ندارد اما کارمزد های ۱۸ درصد و ۲۰ درصد با این مشکلات و گرفتاریهای مردم یک معضل محسوب می‌شود که باید مسئولین برای آن تدابیری بیندیشند.

هیئت های مذهبی پیام های عاشورا را بازگو کنند

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه اسلام را شعائر آن زنده نگهداشته است، بیان داشت: با توجه به نزدیک شدن اول محرم هیئت‌های مذهبی توجه داشته باشند جملات و احادیث امام حسین (ع) را به صورت پارچه نوشته بزرگ در هیئات به نمایش بگذارند و رجزها و پیام های عاشورا را بازگو کنند.

وی افزود: هیئت ها باید مراقب آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت برای همسایگان باشند و بلندگوها را داخل حسینه ها و یا مساجد نصب کنند.

آیت الله علما یادآور شد: ۱۵ شهریور مصادف با شهادت آیت الله قدوسی دادستان کل انقلاب که انسانی قاطع با استقامت و از شاگردان امام بود.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام بازگشایی مدارس و برپای جشن عاطفه‌ها که کمیته امداد متصدی آن است از همشهریان درخواست می‌کنیم در این امر خیرخواهانه شرکت کنند تا در تهیه کیف و لوازم مدارس برای نیازمندان مشارکت داشته باشند.

دولت و ملت یکدیگر را یاری کنند

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری اشاره ای داشت و افزود: ایشان همواره در سخنرانیها بر اقتصاد و کار فرهنگی تاکید دارند.

آیت الله علما گفت: رهبر معظم انقلاب مسئله اقتصاد را بسیار مهم دانستند و همواره تاکید دارند که دولت و ملت در این راستا همدیگر را یاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: رهبر فرمود که غلبه کار فرهنگی و بسترسازی، غلبه اقتصادی و سیاسی است و اگر فرهنگ اسلامی در جامعه جا بیفتد و همه ما چه دولت و چه ملت به وظیفه خود عمل کنیم کار فرهنگی ایجاد می‌شود که زیرساخت کار اقتصادی است.

مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :