به گزارش کلهرنیوز ، علی محمدی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد در خصوص میزان سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته در استان کرمانشاه طی سال‌های اخیر اظهار داشت : حجم سرمایه گذاری صورت گرفته طی سالهای ۹۶ و ۹۷ حدود ۱۶۳ میلیون یورو بوده است.

وی افزود: در سال ۹۶ دو پروژه در حوزه نیروگاهی (انرژی) و گلخانه‌ای (کشاورزی) داشتیم که برای پروژه‌های حوزه نیروگاهی و نیروگاه خورشیدی ۴۳۸ هزار یورو سرمایه گذاری خارجی جذب شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: همچنین مجوز سرمایه گذاری خارجی برای بخش گلخانه‌ای در حیدرآباد به مبلغ ۴۳ میلیون یورو اخذ شد اما به دلیل مشکلاتی که برای سرمایه گذار پیش آمد، زمان آن منقضی شد.

این مسئول بیان داشت: همان پروژه طی سال ۹۷ به شرکت دیگری واگذار شد و هم اکنون در حال طی کردن برنامه عملیاتی و اخذ مجوزهای سرمایه گذاری خارجی است.

محمدی ادامه داد: طبق آخرین اطلاعاتی که ما داریم طرح توجیهی آن در حال تکمیل است و زمین آن نیز در مراحل واگذاری است و به محض اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی برای آن، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی از اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی به مبلغ ۱۲۰ میلیون یورو برای حوزه بهداشت و درمان در استان طی سال ۹۷ خبر داد و گفت: تمام فرآیندهای آن طی شده و همه مجوزهای آن اخذ و زمین آن توسط سرمایه گذار تهیه شده است و منتظریم که به زودی شاهد عملیاتی شدن و اجرای آن باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه حجم سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۹۰ را نیز ۴۳۲ هزار دلار اعلام کرد و گفت: این سرمایه گذاری خارجی در بخش کشاورزی در استان جذب شده است.

این مسئول افزود: از سال ۹۰ تا سال ۹۶ سرمایه گذاری خارجی در استان نداشته‌ایم.

محمدی در خصوص برآورد و پیش بینی صورت گرفته برای میزان سرمایه گذاری خارجی در استان طی امسال نیز گفت: طبق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی این اداره کل برای امسال حدود ۶۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰ میلیون یورو از این میزان در حوزه کشاورزی و ۳۰ میلیون یورو نیز در حوزه خدمات پیش بینی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه تاکید کرد: در حال پیگیری این موضوع هستیم و اگر بتوانیم مجوزهای آن را اخذ کنیم و در فرآیند بروکراسی اداری برای آن مشکلی پیش نیاید این میزان سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۸ محقق خواهد شد.

وی بحث سرمایه گذاری خارجی را یک موضوع فرا بخشی دانست که متأثر از مباحث زیادی از جمله محدودیت‌های بینالمللی و… است.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :