استاندار کرمانشاه گفت: اجرای طرح بزرگ سردسیری نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است که تامین این میزان از اعتبار نیازمند جذب منابعی فراتر از بودجه عمومی دولت است.

به گزارش کلهرنیوز  ، هوشنگ بازوند در نشست بررسی مسایل و مشکلات بخش های ماهیدشت و سرفیروزآباد که امروز در برگزار شد؛ اظهار داشت: در حوزه کنترل آب های مرزی یک حرکت عظیم در کشور صورت گرفته است. طرح گرمسیری یکی از این کارهای بزرگ در حوزه آبریز سیروان می باشد و در توسعه شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیگیری های گسترده ای در مورد سامانه گرمسیری و سامانه سردسیری توسط مدیریت ارشد استان در سطح ملی صورت گرفته است، گفت: با بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیده ایم که سامانه گرمسیری به تنهایی نمی تواند نیازهای استان را تامین کند و بخش عظیمی از توسعه استان در حوزه های مختلف کاملا وابسته به اجرای سامانه سردسیری و انتقال بخشی از آب سیروان به دشت های کرمانشاه، روانسر، ماهیدشت، کوزران و سنجابی است.

بازوند با بیان اینکه اجرای طرح عظیم سردسیری نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است که تامین این میزان از اعتبار نیازمند جذب منابعی فراتر از بودجه عمومی دولت است، افزود: طرح‌های گازرسانی در دست اجرا به روستاهای ماهیدشت و سرفیروزآباد، باید قبل از زمستان امسال صورت گیرد تا مردم بتوانند از برکات نعمت گاز در فصل سرما برخوردار شوند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی برای حل مشکلات تولیدکنندگان مجتمع پرورش قارچ ماهیدشت باید راهکار مناسب ارائه دهد، گفت: مدیران باید به اجرای مصوباتی که وعده اش را داده اند، پاییند باشند. عمل نکردن به وعده ها موجب بدبینی و دلسری مردم می شود.

وی افزود: کرمانشاه یک استان ثروتمند با پتانسیل های فراوان است. حتی میزان کارخانجات این استان بیش از همدان و لرستان است ولی با این وجود به شدت از بیکاری و توسعه نیافتگی رنج می برد.

بازوند با اشاره به اینکه یکی از دلایل این عقب ماندگی کرمانشاه، فرصت سوزی هایی است که توسط بخش دولتی و همچنین در سطح جامعه صورت می گیرد، گفت: یکی دیگر از عوامل فرصت سوز به بروکراسی غیر تسهیل گر ساختار اداری باز می گردد و این بخش به بهانه های مختلف در راه سرمایه گذاری و تولید مانع تراشی های بیهوده انجام می دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: استان دارای سرمایه های اجتماعی بسیار ارزشمندی است که باید در راستای توسعه استان از آن بهره بگیریم. کارخانه و صنعت به تنهایی توسعه به بار نمی آورند. بلکه این همت مردم است که توسعه را رقم می زند.

بازوند اظهار داشت: موضوع شهرستان شدن ماهیدشت را با جدیت دنبال می کنیم زیرا این موضوع بستری برای جهش بیشتر این منطقه است.

وی افزود: از کیفیت خدمات مخابرات در استان کرمانشاه ناراضی هستیم. مردم از این مجموعه با صرف هزینه خدمات خریداری می کنند ولی کیفیت خدمات ارایه شده مطلوب نیست و در نقاط بسیاری از سطح استان، شاهد قطع آنتن همراه اول هستیم. این کاستی ها هرچه سریعتر باید برطرف شوند./مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :