به گزارش کلهرنیوز ، طی روزهای چهارم تا هشتم شهریور جاری  جانباز و آزاده هشت سال دفاع مقدس ،  کیومرث چراغی ، سیزدهمین صعود خود را با شعار  تعامل کشورهای منطقه با یکدیگر = ذلت و خواری امریکا و هم پیمانانش است ،  را بر فراز قله آرارات ترکیه به ثبت رساند و با اهتزاز این بنر حرف دل ملت ها را به گوش جهانیان رسانید.

جانباز چراغی درباره این صعود به خبرنگار این پایگاه خبری اظهار داشت:  شرایط جوی  آرارات درفصل شهریور طبق اطلاعیه هواشناسی ترکیه بسیار متغیر است کما اینکه در طول صعود ما سرمای منفی ۹ تا ۱۴ درجه و سرعت باد حدود شصت کیلومتر  و همچنین مه بسیار غلیظ و حتی بارشهای شدیدی برخورد کردیم که به لطف و عنایت خداوند متعال بدون حادثه ای خاص تمامی اعضا تیم از یخچالهای در مسیر راه بخوبی گذر کردیم .

این جانباز پرتلاش اضافه کرد:  هدف گروه راسخون از این حرکت های نمادین و سمبلیک با اهتزاز بنر نام شهدای والا مقام ، شهدایی که بدون هیچگونه وابستگی دنیوی خالصانه ارزشمندترین گوهر خود را در طبق اخلاص گذاشتند ، این هست که نام آنها را زنده نگه داریم و قدردان خون گرانبهای آنها باشیم.

این کوهنورد کرمانشاهی ، از حمایت ها و همراهی  ریاست فدراسیون جمهوری اسلامی ایران ،سرکار خانم شیرین سهیلی مسئول کمیته کوهنوردی کارگران استان که شانه به شانه گروه راسخون را درتمامی صعودها یاری کرده و همچنین از مهندس محمد ابراهیم جلیلی و مهندس سیامک آذری و دیگر همنوردان تشکر و قدردانی کرد .

لازم به ذکر هست که آزاده گرانقدر چراغی تا پایان ماه مرداد امسال بیش از ۲۳ صعود موفق بر قلل بالای ۴۰۰۰متری ایران از جمله دماوند ۲ بار ، سبلان ، اشترانکوه ۴بار ، هزار کرمان ، کهار و …. با حمل و اهتزاز بنرهای شهدای گرانقدر ایران ، همچون تمامی صعودهای قبلیش ، به ثبت رسانده است .  ایشان با سابقه بیش از سی ساله در ورزش وزنه برداری و پرورش اندام و پاورلیفتینگ وبا قهرمانی های متعدد در این رشته وبا بالاترین درجه مربیگری بین المللی و همچنین فعالیت حدود ۷ ساله در کوهپیمایی ، منشاء بسیار ارزشمندی برای ورزش و جوانان این مرز و بوم بوده و هستند .

قابل ذکر است که طی هفته جاری گروه راسخون با فاصله ۵روز از صعود آرارات مجددا عازم بام ایران هستند . که این پایگاه خبری برای این گروه آرزوی سلامتی و موفقیت بیش از پیش  دارد.

 

قله ارارات ترکیه- هشتم شهریورماه

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :