به گزارش کلهرنیوز ، حسن عزیزی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد در خصوص میزان اثرگذاری تعاونی‌ها در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تعاونی‌ها بهترین الگوهای اقتصاد مقاومتی هستند.

وی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی و تحریم، تعاونی‌ها می‌توانند به عنوان یکی از بهترین الگوهای اقتصاد مقاومتی به کمک اقتصاد کشور بیایند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ویژگی اصلی تعاونی‌ها را محوریت نیروی انسانی برشمرد و گفت: سرمایه گذاری تعاونی‌ها بر اساس پول و سرمایه نیست، بلکه بر اساس نیروی انسانی شکل می‌گیرند و این موضوع می‌تواند در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسیار اثرگذار باشد.

این مسئول تعاونی‌ها را یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال در استان دانست و گفت: جوانان و افراد جویای کار می‌توانند از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال کمک بگیرند و اشتغال‌های شکل گرفته در قالب تعاونی‌ها از پایداری بالایی برخوردار هستند.

عزیزی به وجود ۳ هزار و ۵۰ تعاونی فعال در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن، تعاونی‌های مصرف، شرکت‌های دانش بنیان، تعاونی‌های مرز نشین و صادراتی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اثرگذاری فعالیت تعاونی‌ها در حوزه اشتغال، میزان اشتغال مستقیم فعالیت تعاونی‌ها در سال ۹۸ را ۵۰ هزار شغل برآورد کرد.

این مسئول با اشاره به برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر در استان از شرکت بیش از ۱۸۰۰ تعاونی استان کرمانشاه در این جشنواره خبر داد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: از بین ۱۸۰۰ تعاونی شرکت کننده در مرحله استانی این جشنواره ۲۳ تعاونی به عنوان برتر انتخاب شدند ولی تعاونی برتری در بخش کشوری نداشتیم.

این مسئول افزود: به احتمال زیاد طی روزهای آینده تعاونی‌های برتر دیداری با استاندار کرمانشاه داشته باشند و در این دیدار از آنها تجلیل خواهد شد.

وی اشاره‌ای به عملکرد تعاونی‌های صادراتی نیز داشت و از صادرات ۱۲۱ میلیون دلار کالا توسط این تعاونی‌ها طی سال گذشته خبر داد.

عزیزی گفت: لوازم خانگی و مواد غذایی عمده کالاهای صادراتی در این بخش بوده‌اند و عمده صادرات نیز توسط تعاونی‌های مرز نشین صورت گرفته است.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :