به گزارش کلهرنیوز ،مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : هم اکنون ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان از طریق سد‌های موجود و همچنین طرح سامانه گرمسیری به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده و آماده واگذاری به افراد فاقد کار است.

او گفت : با عنایت استاندار کرمانشاه و طبق پیگیری‌های انجام شده قرار شد که به تمام دانش آموخته گان و جوانان بیکار، زمین‌های کشاورزی آبی واگذار شود که این امر در رونق و توسعه بخش کشاورزی و همچنین اشتغالزایی منطقه موثر خواهد بود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: تمامی افراد بیکار قصرشیرینی می‌توانند به جهادکشاورزی شهرستان مراجعه کرده و در این طرح ثبت نام کنند که پس از اتمام کار ثبت نام، استعلام از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین تامین اجتماعی برای ثبت نام شدگان اخذ می‌شود و افرادی که تا کنون هیچ گونه رابطه استخدامی و بیمه تامین اجتماعی ندارند، می‌توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.

تاتار افزود: قصرشیرین دارای اقلیم، خاک و آب مناسب برای توسعه بخش کشاورزی است و محصولات باغی این منطقه از جمله مرکبات، خرما و انگور یاقوتی در کشور نوبرانه و برند است که توسعه محصولات باغی می‌تواند زمینه رونق اقتصادی منطقه و همچنین ارتقای معیشت مرزنشینان را به دنبال داشته باشد.

او گفت: هم اکنون قصرشیرین ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و محصولات باغی این شهرستان در کشور نمونه است که بخش زیادی از آن نیز قابلیت صادرات دارد.

/باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :