به گزارش کلهرنیوز به نقل از روابط عمومی هلال احمر،  سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: آمادگی داریم در کمترین زمان ممکن اردوگاه اسکان اضطراری در قصر شیرین و مرز خسروی احداث کنیم.

فرزین معتمدی سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: آمادگی داریم در کمترین زمان ممکن اردوگاه اسکان اضطراری در قصر شیرین و مرز خسروی احداث کنیم و برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی گفت: بسیار خرسندیم که پس از سال ها چشم انتظاری با تلاش و همت مسدولان ارشد استان کرمانشاه مرز خسروی بازگشایی شد و شاهد تردد زوار از این مرز هستیم. معتمدی گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان رییس کار گروه امداد و نجات آمادگی لازم را دارد تا به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کند.

به گفته این مقام مسئول ۱۵ تیم عملیاتی در مرز خسروی به همراه خودرو ارتباطات رادیو و تصویری مستقر می‌شوند و ۱۵ دستگاه امبولانس و خودرو نجات نیز برای امداد رسانی به زوار در مرز خسروی مستقر خواهد شد. معتمدی بیان کرد: تمام تیم‌های عملیاتی در شهرستان سر پل ذهاب گیلانغرب دالاهو اسلام اباد غرب در آماده باش هستند و دوره‌های باز آموزی و توان افزایی نیرو‌های امدادی در حال اجراست. او از استقرار یک فروند بالگرد امداد رسانی در مرز خسروی و یک فروند در فرودگاه کرمانشاه خبر داد و گفت: ۱۰ دستگاه موتورلانس در مرز خسروی مستقر می‌شوند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه مسئولیت بهداشت و درمان در خارج از کشور بر عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر است بر همین اساس اکیپ‌های درمانی با اتوبوس امبولانس به کشور عراق اعزام می‌شوند تا در صورت نیاز به زائران اربعین در آن سوی مرز نیز خدمت رسانی به طور مستمر انجام شود. معتمدی با اشاره به پوشش مسیر تردد زوار اربعین در شهر‌های محل گذر گفت: ۲۱ پایگاه امداد و نجات مسیر تردد زوار اربعین را با کمک نیرو‌های امداد رسانی هلال احمر تحت پوشش قرار می‌دهند.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :