نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره‌برداری از قطعه کرمانشاه- اسلام‌آبادغرب راه‌آهن غرب طی سال ۹۹ و در صورت تامین اعتبار لازم خبر داد.

به گزارش کلهرنیوز  ، الیاس سلیمانی امروز پنج شنبه در اولین نشست شورای برنامه‌ریزی استان در سال ۹۷ که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: راه آهن کرمانشاه با مجموع کل ۵۲۰ کیلومتر در ۲ فاز تشکیل شده که فاز اول آن از ملایر تا کرمانشاه در روزهای پایانی سال ۹۶ افتتاح شد و فاز دوم آن از کرمانشاه تا خسروی در دست اقدام است.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: فاز دوم راه آهن کرمانشاه-خسروی تا کنون ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی و ۳۸ درصد پیشرفت زیرساختی داشته است.

وی پیشرفت کار را در محور کرمانشاه-اسلام آبادغرب مساعد اعلام کرد و گفت: در مجموع می توان گفت در این مسیر به لحاظ زیرساختی حدود ۵۰ درصد پیشرفت کار بوده است.

این مسئول افزود: در صورت تامین اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی پیش بینی می شود تا سال ۹۹ مسیر ریلی کرمانشاه- اسلام آبادغرب به بهره برداری برسد.

سلیمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه از مسیر کرمانشاه تا اسلام آبادغرب حدود ۴.۵ کیلومتر تونل دارد، پیش بینی می شود این پروژه اواخر سال ۹۸ یا اوایل ۹۹ به بهره برداری برسد./مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :