به گزارش کلهرنیوز ، سعید رسولی ظهر امروز در بازدید از ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه با اشاره به اینکه قطارهای اربعین در امسال از نظر کیفی و کمی ارتقا خواهد یافت اظهار داشت: برنامه ویژه‌ای برای زائران اربعین تدارک دیده شده است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: برای اربعین امسال علاوه بر قطارهای کنونی، قطارهای ویژه‌ای نیز در مسیر تهران – کرمانشاه و مشهد – کرمانشاه در نظر گرفته می‌شود.

وی از افزایش سرعت قطارهای مسیر کرمانشاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: به زودی کمیسیون سرعت به راه‌آهن کرمانشاه اعزام می‌شود و تلاش شرکت راه‌آهن این است که با کامل‌تر کردن خط به زودی آن را به بهره‌وری بیشتر برساند.

رسولی افزود: در برخی از قسمت‌های این مسیر ریلی اقدامات اجرایی لازم برای استحکام خط انجام شده و به زودی کمیسیون سرعت دستور افزایش سرعت را صادر می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اکنون زمان طی شدن مسیر کرمانشاه به ملایر بالاست که امید داریم با انجام اقدامات فنی به نصف زمان کنونی کاهش پیدا کند.

وی گفت: کارگاه شرکت ساخت به عنوان متولی احداث خط ریلی کرمانشاه همچنان فعال است و مواردی که امروز مشاهده شد به سرعت مرتفع می‌شود و بخش عمده عملیات تا قبل از سفرهای اربعین به پایان می‌رسد.

رسولی عنوان کرد: اختیارات و مسئولیت راه‌آهن استان کرمانشاه به دلیل موقعیت جغرافیایی، نزدیکی به مرز، چشمه‌های بار فراوان و توسعه ریلی باید افزایش یابد و برای نخستین اقدام به زودی مدیر راه‌آهن کرمانشاه به عنوان مدیریت منصوب و تمام اختیارات لازم برای اداره بهینه امور به وی تفویض می‌شود.

وی با اشاره به ادامه راه‌آهن کرمانشاه تا خسروی گفت: این مسیر یکی از کریدورهای بین المللی کشور محسوب می‌شود و هم‌اکنون نیز می‌تواند کارکرد ترانزیتی داشته باشد.

تسنیم

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :