به گزارش کلهرنیوز ، حامد دارابی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار سامانه سماح ۵ هزار و ۵۰ نفر از زوار استان کرمانشاه برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه پیش بینی می شود ظرف روزهای آینده آمار ثبت‌نامی ها به طور چشمگیری افزایش یابد، گفت: زوار اربعین از نوزدهم شهریورماه مصادف با دهم محرم امکان خروج از مرز را داشته و این خروج تا ۷۲ ساعت قبل روز اربعین ادامه خواهد یافت.

این مسئول افزود: پیش بینی می شود با توجه به کاهش هزینه سفر، امسال شمار زوار اربعین تا چند برابر افزایش یابد.

دارابی با بیان اینکه مشکلی در روند ثبت‌نام زوار اربعین وجود ندارد، گفت: همان گونه که انتظار می رود شهرستان کرمانشاه بیشترین شمار زوار را در میان سایر شهرستان های استان به خود اختصاص داده است.

وی درباره زوار اعزامی به عتبات عالیات در دهه نخست محرم بیان کرد: حج و زیارت تنها متولی کاروان هایی است که از طریق دفاتر زیارتی اعزام شده اند و در قبال افرادی که انفرادی عازم عتبات عالیات شده‌اند هیچ گونه تعهدی ندارد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی دهه نخست محرم ۱۰ کاروان ۴۰ نفره از استان کرمانشاه به عتبات عالیات اعزام شدند.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :