به گزارش کلهرنیوز ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبههای نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه دو صفت تقوا و اخلاص اگر در هر فرد مسلمانی باشد اعمال او در نزد خداوند مقبول می‌شود اظهار داشت: این دو صفت روح و جان و جوهره عمل و انسانیت است و مادام که انسان این دو صفت را داشته باشد عبادت برای او محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۶ شهریورماه سالروز تشکیل نیروهای سه‌گانه زمینی، دریایی و هوایی مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است عنوان کرد: در این روز مردم فلسطین در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا توسط رژیم کودک کش اسرائیل قتل‌عام شدند.

علما با اشاره به سخنان اخیر سیدحسن نصرالله افزود: وی در برابر رژیم مستکبر اسرائیل ایستاده ‌و اسرائیلی که در عرض چند روز پنج کشور عربی را به زانو درآورد امروز از پس نیروهای مقاومت بر‌نمی‌آید و اینها همه به دلیل قدرت فرهنگ عاشورا است که به جوانان انقلابی بصیرت و آگاهی داده است.

وی اظهار کرد: حضور معنادار مردم انقلابی و آزادی‌خواه سراسر دنیا در جلسات عزاداری سیدالشهدا(ع) پیام برای جهانیان دارد و اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند بیش از ۴۰ کشور دنیا را اینطور در ایام محرم گرد هم جمع کند و اینها همه از قدرت اسلام و عاشورا است.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه تمام آزادیخواهان عالم زیر پرچم عدالت، بصیرت، عاشورا و توحید گرد هم می‌آیند گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که نهضت ما به محرم و صفر زنده است و امام خامنه‌ای نیز بارها فرموده‌اند که اسلام زنده به عاشورای حسینی است و باز فرموده‌اند که عاشورا را به عنوان کلاس درس عبرت و پرچم هدایت در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه باید از عاشورا درس صبر، استقامت و ایستادگی فرابگیریم افزود: ملت مسلمان ایران ۴۰ سال در برابر زیاده‌خواهی آمریکا  و مستکبران عالم ایستاده است و این صبر و استقامت ملت ناشی از صبر و استقامت حضرت سیدالشهداء علیه السلام در واقعه کربلاست.

علما با بیان اینکه عاشورا یک خیزش عمومی است و اگر مستکبران دنیا تمامی دلارهای خود را روی هم بریزند نمی‌توانند این طور مردم را گرد هم جمع کنند بیان کرد: حرکت و اقدام، آزادگی، حریت، فرهنگ درس عاشورا است و باید این درس‌ها نسل به نسل به جوانان انتقال داده شود و عاشورا و تاسوعا سرمایه تمام نشدنی مانند توحید است و بیش از هزار سال است که از این سرمایه برخوردار هستیم.

تسنیم

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :