به گزارش کلهرنیوز ، هادی ملکشاهی در گفتگو با خبرنگارمرصاد در خصوص ثبت نام پزشکان کرمانشاهی در سامانه صندوق فروش سازمان امور مالیاتی، گفت: مهلت ثبت نام در این سامانه ۱۵ شهریور به پایان رسیده است، اما تا اول مهرماه و زمان اجرای این موضوع امکان ثبت در سامانه مذکور وجود دارد.

وی در پاسخ به اینکه تاکنون چند درصد از مراکز پزشکی و پیراپزشکی نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کرده اند نیز افزود: از یک هزار و ۳۷۳ مؤدی تنها ۲۵۵ مورد اقدام به ثبت نام کرده اند که برابر ۱۹ درصد رقم مذکور است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه، درصد مذکور را رقم خوبی ندانست و ادامه داد: توقع ما از جامعه پزشکان فرهیخته بیشتر از این بوده است.

وی تصریح کرد: ما انتظار داشتیم حداقل ۹۰ درصد این جامعه نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه صندوق فروش سازمان امور مالیاتی اقدام کنند.

ملکشاهی تاکید کرد: اگر مراکز پزشکی و پیراپزشکی تا اول مهر ماه نسبت به ثبت نام در سامانه صندوق فروش اقدام نکنند، درآمدهای آنها را به صورت درآمد کتمانی تلقی خواهیم کرد و مشمول ۳۰ درصد جرائم غیر قابل بخشودگی خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه تاکید کرد: چنانچه این مراکز پزشکی و پیراپزشکی نسبت به دستگاه نیز اقدام نکنند، ۲ درصد درآمد خدماتی شان نیز مشمول جریمه نداشتن دستگاه کارتخوان خواهد شد.

وی تصریح کرد: براساس بند “ی” تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ و تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیاتی، برای کلیه صاحبان حِرف و مشاغل پزشکی و پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیتشان توسط وزارت بهداشت و درمان یا سازمان نظام پزشکی، صادر می شود، برای آنها تکلیف شده و باید نسبت به دستگاه کارت خوان اقدام کنند.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: تا کنون چندین بار مهلت ثبت نام در این سامانه تمدید شده اما تعداد کمی از مودیان نسبت به این کار اقدام کرده اند.

وی تصریح کرد: اولین مهلت تا ۲۳ مرداد بود و پس از آن یکبار تا پایان مرداد و بار دیگر تا ۱۵ شهریور این مهلت تمدید شد.

این مسئول با تاکید بر اجرای این طرح از اول مهر ماه گفت: مراجعه کنندگان با پرینتی که از دستگاه کارت خوان دریافت می کنند، می توانند بررسی لازم را انجام دهند و مطمئن شوند که دستگاه مذکور به شبکه مالیاتی متصل شده است یا نه و در صورت اتصال آرم سازمان مالیاتی در پرینت مذکور قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه www.tax.gov.ir تا اول مهر که این طرح اجرایی می شود، آماده ثبت نام مودیان است و باید برای پیشگیری از صدور جرائم فوق نسبت به این کار اقدام کنند.

 

 

 

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :