به گزارش کلهرنیوز ، امید قادری ، با اشاره به رونمایی از لوگو کرمانشاه ۲۰۲۰ اظهار داشت: اورامانات از آنجایی که در راه ثبت جهانی است باید در رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه رونمایی از این نشان، نقطه شروع تبلیغات کرمانشاه ۲۰۲۰ است گفت: با رونمایی از این نشان تبلیغات برای رویداد بین‌المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای معرفی رویداد بین المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ به مردم سراسر کشور است بیان کرد: مدیران شهرستان‌ها در راستای تقویت گردشگری مذهبی و معرفی استان بیشترین بهره را از این فرصت ببرند.

قادری خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه با وجود داشتن مکان‌های تاریخی زیبا، بقاع متبرکه و بسیاری از بناهای مذهبی و از همه مهمتر عنوان دروازه‌ کربلا می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی باشد که این موضوع چندان مورد توجه نبوده است.

وی با اشاره به اینکه محور اورامانات و دالاهو مجهز به تابلوهای راهنمای گردشگردی می‌شود گفت: این تابلوها از مبادی خروجی  کرمانشاه در محور اورامانات پس از میدان امام حسین(ع) و در محور دالاهو پس از میدان آزادگان با نصب تابلوی خوشامدگویی آغاز و با معرفی جاذبه‌ها، مسیرها و مقاصد بوم‌گردی و روستاهای گردشگری در سه نوع  معرفی، جهت‌نما و مسافت‌نمای مراکز و مقاصد گردشگری خواهند بود.

‍ قادری با اشاره به اینکه نرده‌گذاری حریم معبد آناهیتا در حال انجام است افزود: پروژه افزایش ارتفاع نرده‌گذاری به ۱۵۰۰ سانتی‌متر حریم معبد آناهیتا با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال در حال انجام است.

آغاز عملیات بازسازی پل تاریخی “چهر” هرسین

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از آغاز عملیات بازسازی پل تاریخی چهر در شهرستان هرسین خبر داد و گفت: با توجه به وقوع سیل در ابتدای امسال و خسارات وارده شده به پل تاریخی چهر شهرستان هرسین و باتوجه به شدت تخریب این پل و شکافی که برای عبور آب از کنار پل ایجاد شد این مرمت اضطراری است.

امید قادری افزود: درحال حاضر عملیات اجرایی بازسازی پل با اعتبار اولیه ۳۵۰ میلیون تومان آغاز شده و کارشناسان میراث فرهنگی نیز بر روند بازسازی نظارت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از ثبت هشت اثر تاریخی منقول استان کرمانشاه در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

وی عنوان کرد: دو قرآن تاریخی، یک تابوت مفرغی، یک مهر استوانه‌ای و چهار سرستون دوره ساسانی با حضور و دفاعیات کارشناسان میراث فرهنگی استان کرمانشاه به ثبت ملی رسید.

قادری افزود: تعداد آثار منقول ثبت شده استان کرمانشاه از ۲۳ مورد به ۳۱ اثر افزایش یافته است و  در سال‌های گذشته ۲۳ اثر شامل ۱۰ پیکرک گلی، ۸ شیء نقره‌ای و پنج سرستون ساسانی استان به ثبت ملی رسیده بود.

 

تسنیم

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :