به گزارش کلهرنیوز ، حجت الاسلام محمد طه مهری امام جمعه شهرستان اسلام ابادغرب در خطبه های۲۹شهریور ماه گفت:  باتوجه به فضای سیاسی و اجتماعی شکل گرفته در خارج و بعضا داخل کشور و در اثر تبلیغات رسانه‌ای دشمن، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، روز سه شنبه در ابتدای درس خارج خود بیاناتی را مبتنی بر اصول متعالی نظام اسلامی و با نگاه دوراندیشانه ، با اشاره به هوشیاری عمیق و تحسین‌برانگیز مردم در مقابل توطئه‌های دشمنان در چهار دهه گذشته ، ابعاد مذاکره در این شرایط را تبیین فرموده و تنها راه علاج مشکلات کشور را تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی معرفی کردند و با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها، هدف آنها از ترفند مذاکره را تحمیل خواسته‌های خود و اثبات موفقیت راهبرد فشار حداکثری بر ایران دانستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه علاج مشکلات گوناگون در دست مردم است، فرمودند: «به بیگانه نباید نگاه کرد، به فلان دولت و فلان دولت نباید امید بست، به نشست و برخاست با دیگران نباید اتکال کرد».

* گاهی می‌گویند مذاکره بدون پیش‌شرط، گاهی نیز می‌گویند مذاکره با ۱۲ شرط. اینگونه سخنان یا ناشی از سیاست آشفته آنها است و یا ترفندی برای سردرگم کردن طرف مقابل. البته جمهوری اسلامی سردرگم نمی‌شود، چرا که راه ما روشن است و می‌دانیم چه می‌کنیم.

* برای این نوع مذاکره باید به سراغ همان کسانی بروند که به‌عنوان گاو شیرده آنها عمل می‌کنند. جمهوری اسلامی، جمهوریِ مؤمنین، جمهوری مسلمین‌لله و جمهوری عزت است.

* اگر دشمن توانست اثبات کند که فشار حداکثری علاج کار ایران و مؤثر بر روی ایران است، ایران و ملت عزیز ما دیگر روی آسایش را نخواهند دید، چون پشت سر همه سیاستهای مستکبرانه آمریکا این سیاست قرار خواهد گرفت و از این به بعد، هر چیزی را که قلدرانه از جمهوری اسلامی مطالبه کنند، اگر به آنها «چَشم» گفتیم، مسئله تمام است اما اگر «نه» گفتیم دوباره فشار حداکثری آغاز خواهد شد.

* چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‌وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می‌کنند، آمریکا هم می‌تواند شرکت کند، اما در غیر این‌صورت ، هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن.

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به رویکرد انقلابی مسئولان قضایی و ناخرسندی غیرانقلابیون، بیان داشت:  آنچه در روزهای اخیر از سوی دستگاه قضا به معرض آگاهی مردم عزیز کشورمان می‌رسد حاکی از عدالت خواهی، رویکرد انقلابی، مدیریت جهادی و عزم قاطع این قوه برای مقابله با فساد می‌باشد که توام با عقلانیت و فهم سیاسی و اجتماعی و تدابیر لازم ، بروز و ظهور می‌یابد.

وی افزود:  برخی از نمونه‌های برخورد قاطع و عقلانیت مدیریتی را می‌توان طی روزهای اخیر در پرونده‌های زیر مشاهده کرد:

۱) پیگیری مجدانه در برگزاری دادگاههای مبارزه با فسادکه بیانگر اراده نظام در این خصوص و عدم توجه به هیچ گونه خط قرمزی است.

۲) حضور سرزده در مجمتع‌های قضائی، رسیدگی به درددل‌های مراجعین به قوه، افزایش نظارت بر کار شعبات، کنترل روند رسیدگی به پرونده ها، ارزیابی میدانی مدیران و مسئولان، صدور دستورات به موقع و آنی.

۳) احیای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» که می‌تواند ضمن افزایش قابلیت‌های مساجد و ارائه مشاوره آسان برای مردم، تاثیر بسیار بالایی بر آگاهی مردم در احقاق حقوق خویش و کاهش مراجعه به دادگاهها و دادسراها و تشکیل پرونده‌های حقوقی گردد.

۴) استمرار تشکیل دادگاههای مبارزه با مفاسد مالی رسیدگی به پرونده‌های آقازداده ها و وابستگان مسئولان رده بالای کشور که می‌تواند تاثیر خوبی بر اعتماد اجتماعی به نظام اسلامی و کاهش دغدغه‌های دلسوزان و وفاداران انقلاب اسلامی داشته باشد.

۵) حمایت مجدانه و مصرانه ریاست محترم قوه از برخورد با قضات متخلف که در مواردی سبب نومیدی مردم از دستگاه قضایی شده بود و امکان برخورد با آن برای آحاد جامعه و سایر مسئولان کشور ممکن نبود، در افزایش امید ملی به عدالت گستری نظام اسلامی موثر می‌باشد.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با تاکید بر اجرای دستورالعمل ها و آیین نامه ها به عنوان قانون و درخواست عملیاتی کردن آنها، عنوان کرد: دفاع مقدس، متعالی ترین نمونه مقاومت است.

وی افزود: حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس،این جنگ را به یكی از كم‌نظیر‌ترین پدیده‌های تاریخ تبدیل كرد . حضرت امام (ره) در ماههای پایانی عمر پر برکتشان بهترین توصیف را از دوران دفاع مقدس داشتند .آنگاه که فرمودند: «… ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم. ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم. ما در جنگ پرده تزویر جهانخواران را كنار زدیم… ما در جنگ ابهت دوابرقدرت شرق و غرب را شكستیم، ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پربار اسلامیمان را محكم كردیم… ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم كه علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها، سالیان سال می‌توان مبارزه كرد. جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت. جنگ ما موجب شد كه تمامی سردمداران نظام‌های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت كنند….». (صحیفه نور –جلد ۲۱- صفحه ۲۸۳)

حجت الاسلام مهری گفت:  جنگ تحمیلی هشت ساله علیه مردم ایران ، اگرچه هزینه‌های انسانی و مادی عظیمی را بر ملت ایران تحمیل كرد، اما بركات زیادی را نیز برای ملت ایران وجهان اسلام به همراه داشت كه گوشه‌ای از آن به شرح زیر است.

۱- دفاع مردم ما تنها دفاع از خاك نبود، بلكه دفاع از اصول و آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب و در یك كلام انجام تكلیف الهی بود.

۲- تأمین امنیت پایدار برای كشور ایران در برابر تهدیدات مختلف نظامی، امنیتی و حتی سیاسی و اقتصادی دشمنان ،یکی از دستاوردهای مهم مقاومت مردم ایران بود.

۳- قدرت و ظرفیت زایندگی مقاومت مردم ایران را این روزها در عرصه‌های مبارزه نیروهای جبهه مقاومت در میدان‌های عراق، لبنان، سوریه، یمن و … به روشنی می‌توان دید

۴- اجماع جبهه استكبار علیه نظام اسلامی وتحریم ایران در همه ابعاد سبب شد از همان روزهای آغازین دفاع، تلاش برای خودكفایی و رفتن به سمت تولید تجهیزات مورد نیاز به بخشی از راهبرد نظام اسلامی تبدیل شود.

۶- دفاع مقدس ظرفیت وقابلیت عظیم مدیریت منحصر به فرد نظام دینی،یعنی «ولایت فقیه» را آشکار کرد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به فرافکنی به سبک یانکی‌ها، عنوان کرد:  حمله پهپادی انصارالله یمن به قلب صنعت نفتی عربستان باعث شده است بار دیگر آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی به فضا سازی علیه ایران روی بیاورند. در حالی که پس از انجام حمله پهپادی به دو پالایشگاه بقیق و خریص در شرق عربستان، انصارالله یمن و ارتش این کشور بلافاصله تایید کردند که این حمله از داخل یمن صورت گرفته ، اما فضاسازی یانکی ها علیه ایران شروع شد.

,وی افزود: عربستان هر زمان در برابر حملات انصارالله ناکام می‌ماند بلافاصله ایران را عامل حملات معرفی می‌کند تا بدین وسیله به نوعی از آبرویزی شکست در برابر یک جنبش محلی فرار کند.  آمریکا به دنبال این است تا با پررنگ نشان دادن تهدید حملات پهپادی به عربستان برای بازار نفت، نوعی اجماع جهانی علیه ایران به راه بیندازد تا ائتلافی با هدف تامین امنیت انرژی جهان شکل بگیرد. وزیر انرژی آمریکا در این راستا با متهم کردن ایران به این حملات تاکید کرده که این حمله‌ای عامدانه به اقتصاد جهانی و بازار جهانی انرژی بوده است.

* ناکامی سامانه‌های دفاعی “پاتریوت” عربستان که ساخت آمریکا است در برابر این حملات بی اعتمادی به تسلیحات آمریکایی را بیشتر کرده است. رای الیوم با اشاره به قدرت ویرانگر پهپاد‌های جنبش انصارالله یمن تاکید کرد، همه کسانی که ابزار‌های جنگی آمریکایی دارند بدانند از حملات هوایی در امان نیستند.

* چه بسا آمریکا به دنبال این باشد که با معرفی ایران به عنوان عامل حملات و تشدید پروژه نخ نمای “ایران هراسی ” به عربستان پیشنهاد خرید سامانه‌های پیشرفته تری را بدهد و به این صورت بار دیگر گاو شیرده را بدوشد.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: در واقع آمریکا و عربستان با چنین اتهاماتی به ایران به دنبال آن هستند که اندکی از خفت و خواری نتیجه جنگ یمن را بکاهند. ثروتمندترین کشور منطقه و بزرگ ترین قدرت نظامی دنیا قادر نیستند از پس یک گروه شبه نظامی برآیند!

امام جمعه اسلام آبادغرب در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولین امر درخواست نمود: قصه پرغصه منطقه جنگی برای همه مردم غرب کشور اعمال شود .

وی افزود: علت بخشی از توسعه نیافتگی، فقر و بیکاری مردم غرب کشور جنگ و آوارگی مردم بوده است.

حجت الاسلام مهری گفت: شنیده شده بعضی از اقایان منطقه غرب کشور را به عنوان منطقه جنگی قبول ندارند و عده ای با دروغ و تزویر می گویند برای حل آن کاری انجام داده ایم.

وی افزود: بدانید منطقه درگیر در جنگ با منطقه جنگی بسیار فرق می کند مردم را با این عناوین گول نزنید و بدانید خدای حق مردم کارهای ناحق شما را آشکار می کند.

امام جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: عده ای جزئی به عنوان منطقه درگیر در جنگ معرفی شده اند و گفته شده منطقه جنگی برای چند نهاد اعمال شده است ولی همه باید از این موقعیت برخوردار باشند و یکی از مطالبات من در هفته دفاع مقدس همین قصه است./اسلام آبادخبر

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :