به گزارش کلهرنیوز ، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین علیه السلام و مصیبت هایی که با آنها وارد شده گفت مصیبت امام حسین (ع) بوده است.

به گفته وی یکی از سخت ترین روزها در نزد ائمه معصومین (ع) روز شهادت امام حسین (ع) است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی گفت: سیل جمعیت کنونی که به سمت کربلای معلی روانه شده اند، نشان از این است که پس از گذشت سالها از شهادت ایشان هنوز هم مرکز توجه هستند و سید الشهدا دل ها را تسخیر کرده است.

اربعین سید الشهدا در دنیا نظیر ندارد

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: امروز اربعین سید الشهدا در دنیا نظیر ندارد.

وی با اشاره به بیانات امیرالمومنین علی (ع) گفت هر کس می خواهد در آخرت پیروز و مرد اول را حتما باشد باید به دنبال تقوا بود که هم در دنیا و هم در آخرت برای ما تاثیر دارد.

آیت الله علما با اشاره به روز جهانی پست و استاندارد و تقدیر از دست اندرکاران این دو حوزه افزود: هر دوی این موارد برای جامعه ما لازم و ضروری است.

وی اشاره ای به دیگر مناسبت های پیش رو داشت و گفت: ۲۳ مهر مصادف با شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی که مردی الهی و اخلاقی بود است.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد ایشان پنجمین شهید محراب بود که در سال ۶۱ در همین محراب مسجد جامع کرمانشاه به شهادت رسید و برای ایشان علو درجات را از خداوند متعال می خواهیم.پ

والدین ارتباطشان را با مدرسه فرزندانشان حفظ کنند

آیت الله علما با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله اشرفی اصفهانی تاکید کرد: تمام وجود ایشان خدمت به مردم و انقلاب بود.

امام جمعه کرمانشاه،۲۲ مهرماه را نیز روز جهانی عصای سفید اعلام کرد و گفت: ۲۴ مهر ماه نیز روز پیوند اولیا و مربیان است.

وی بر توجه خانواده ها به فرزندانشان تاکید کرد و گفت: خانواده‌ها حتماً باید رفت و آمد ها، درس خواند و دوستان فرزندانشان را زیر نظر داشته باشند و ارتباطشان را نیز با مدرسه حفظ کنند.

آیت الله علما مهمترین وظیفه پدر و مادرها را حفظ و مواظبت از فرزندانشان دانست و بار دیگر بر ارتباط والدین با مدارس فرزندانشان تاکید کرد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان و استعدادهای برتر علمی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری جوانان نخبه پاره تن ایران هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: حقیقتاً هم اینگونه است و همه ما به ویژه مسئولین، باید دقت فراوانی به این موضوع داشته باشیم.

آیت الله علما تصریح کرد: اینکه گفته می شود جوانان نخبه پاره تن ایران هستند به این معناست که ما باید به این جوانان توجه کامل داشته باشیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر استمرار حرکت علمی آغاز شده در کشور گفت: مقداری از این موضوع بر دوش مسئولان بوده و مقداری نیز بر دوش خود این نخبگان است.

لزوم فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات لازم برای نخبگان

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: ما باید امکانات و زیرساختهای لازم را برای این نخبگان و استمرار حرکت علمی فراهم کنیم.

وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از سوی شرکت دانش‌بنیان گفت: بسیاری از محصولات تولید شده در این شرکت‌ها در دنیا منحصر به فرد هستند و شاید نمونه‌های مشابه برای آنها وجود ندارد.

آیت الله علما بر حمایت از نخبگان تاکید کرد و افزود: از جمله توصیه های مقام معظم رهبری تصویری در کارهای قانونی این نخبگان و عزیزان است.

وی بار دیگر به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به فرموده ایشان یک جریان بدل و بدخواه در کشور وجود دارد که می خواهند نا امیدی را در جامعه تبلیغ و ترویج کنند.

نجابت کنونی آمریکا ناشی از قدرت دفاعی ایران است

این مسئول با بیان اینکه این جریان می‌خواهند وانمود کنند که کاری در کشور انجام نشده است، افزود: کارهای زیادی صورت گرفته است از آن جمله می توان به ارتقاء قدرت دفاعی کشور اشاره کرد.

وی نجابت کنونی آمریکا را به دلیل قدرت دفاعی ارتش و سپاه دانست و تاکید کرد: آمریکا این قدرت دفاعی را دیده است که نجابت به خرج می‌دهد.

آیت الله علما تاکید و خاطرنشان کرد: امروز قدرت دفاعی و قدرت پزشکی ایران در کنترل بسیاری از بیماریها و همچنین سایر حوزه ها در دنیا زبانزد است.

وی در پایان گفت: ایران هم اکنون در فناوری نانو در دنیا حرف اول را میزند اما  عده‌ای این موفقیت ها و حرکت های علمی را انکار می‌کنند، لذا مقام معظم رهبری ما را به مراقبت از این نکته توجه دادند./مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :