به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سالها بود در مرز خسروی جز صدای زمخت ماشین‌های سنگین باری چیز دیگری نمی‌شنیدیم، اما این اربعین جان دوباره ای به خسروی بخشید.

داشت کم‌کم‌ فراموشمان می‌شد که اینجا زمانی دروازه کربلا بوده مخصوصا برای ما نسل جدید که تصوری از این موضوع نداشتیم؛ اما طنین قدوم زوار در گوش ساکنان کربلا تداعی تمام خاطرات خوش این مرز شد.

بزرگترهایمان تعریف می‌کردند که زمانی هر خانه اینجا یک مهمانخانه بوده برای زوار اباعبدالله (ع) و این ارادت خالصانه را این روزها به عینه دیدیم از قصرشیرینی‌هایی که درب خانه‌های‌شان را به روی زوار بازگذاشته بودند و مهمانداری می‌کردند.

طنین نواهای حسینی در این ایام حال و هوای دلنشینی به این مرز بخشیده بود؛ موکب‌هایی که برای خدمت سر از پا نمی‌شناختند و روز و شب در خدمت زوار بودند انصافا سنگ تمام گذاشتند.

111111

هرکسی هر کاری از دستش برمی‌آمد برای زوار می‌کرد؛ از خیاطی که بساطش را در خسروی پهن کرده بود تا کفاشی که با اصرار کفش‌های زوار را واکس می‌زد تا حتی خادم‌هایی که برای شستن لباس زوار التماس می‌کردند.

از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که شب و روزشان را وقف امنیت زوار کرده بودند تا کوچکترین مشکلی برای آنها پیش نیاید تا همه آنهایی که یک خدمت هرچند کوچک به زوار اباعبدالله (ع) داشتند.

002

مدیریت کارآمد و کارکنان پرتلاش پایانه مسافری خسروی انصافا کار بزرگی انجام دادند؛ آنهایی که کیلومترشمارهای گوشی‌شان برای شمردن قدم‌هایشان در طول روز برای انجام امور زوار کم‌ می‌آورد.

برای آنها که تجربه جابه‌جایی این حجم از مسافر را نداشتند تردد بدون مشکل زوار در این ایام کار بسیار سختی بود اما به خوبی انجام دادند.

030

تلاش‌های بی‌وقفه نیروهای قرارگاه اربعین، زحمات فعالان در انعکاس خبری و پوشش رسانه‌ای، موکب‌داران و خدمه، دستگاه‌های خدمات‌رسان با تلاش‌های شبانه‌روزیشان و تمام آنهایی که به زوار خدمت بی‌منت روا داشتند باعث شد تا خسروی از آزمون اربعین و میزبانی از زوار سربلند بیرون آید.

همین ابراز رضایت زوار از وضعیت زیرساختها و امکانات و تشکر آنها از میزبانی خوب کرمانشاهی‌ها خستگی را از تن همه بیرون کرد و سربلندی خادمین این مرز برای‌ ما ساکنان دروازه کربلا باعث افتخار است.

000

این اولین تجربه میزبانی خسروی از زوار اربعین بود و امید می‌رود در سالهای آتی با برنامه‌ریزی بهتر و تدابیر مناسب‌تر این مرز بتواند میزبانی شایسته‌تری داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :