به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند امشب در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد، وجود مرزهای استان و همسایگی با کشور عراق را یک فرصت بزرگ دانست و اظهار داشت: بدون شک این مرزها برای توسعه اقتصادی کشور و استان بسیار با ارزش هستند.

استاندار کرمانشاه افزود: برای فتح این بازارها باید تلاش کنیم؛ اگر چه مشکلاتی بر سر راه وجود دارد، اما این مشکلات قابل حل و فصل هستند.

وی بازگشایی مرز سومار را یکی از اولویت های مهم عنوان کرد و گفت: در این خصوص رایزنی هایی با نخست وزیر عراق داشتیم که با بازگشایی مرر سومار موافقت کرده است که این یک اتفاق دلگرم کننده است.

بازوند بیان داشت: در این شرایط که مرز سومار با تعطیلی موقت مواجه شده است مبادلات را از طریق مرزهای خسروی و پرویز خان امجام می دهیم تا صادرات کشور با مشکلی مواجه نشود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: امروز رسیدگی به وضع صادرات از هر مساله دیگری واحب تر است و باید نسبت به رفع مشکلات این حوزه اهتمام ویژه داشته باشیم.

بازوند اظهار داشت: به زودی نشستی با این موضوع در بغداد برگزار خواهد شد که شخصا در این نشست شرکت خواهم کرد.

وی ضمن تاکید بر نقش فعالان اقتصادی در شرایط فعلی کشور بیان داشت: تلاش یک فعال اقتصادی در این شرایط همانند تلاش یک رزمنده در حفظ امنیت کشور است.

مدیر ارشد استان صریح کرد: اگر بخواهیم شاهد توسعه اقتصادی در کشور باشیم باید موانع و قوانین مزاحم که در قالب بخشنامه هستند را باید بتوانیم احصاء کنیم.

بازوند همچنین با بیان اینکه در ایام اربعین اجازه ندادیم صادرات کالا از مرز خسروی متوقف شود، گفت: مرز پرویزخان نیز برای استان یک مرز بسیار مهم مبادلاتی است لذا باید در روند اجرایی پروژه تکمیل زیرساخت های این پایانه مبادلاتی توجه بیشتری داشته باشیم تا با سرعت پیش برود./مرصاد

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :