به گزارش کلهرنیوز ، حمید اعتصام‌فر اظهار داشت:  تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) یکی از پروژه‌های مهم عمرانی شهر کرمانشاه است. پروژه‌ای که کلنگ آن خرداد سال گذشته به زمین زده شد و حالا با پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصدی در حال اجرا است.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه برآورد اولیه اعتبار این پروژه  را  ۱۲۰میلیارد تومان دانست و گفت:  قرار است بخشی از آن توسط شهرداری و بخشی توسط کمک‌های دولتی تامین شود و در صورت تامین این اعتبار، این تقاطع مهم زمستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه در تشریح جزییات اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) بهار سال گذشته کلنگ زنی شد و از همان زمان عملیات اجرایی آن با جدیت پیگیری شد.

وی با بیان اینکه این پروژه شامل ۲ مسیر روگذر، ۲ پُل همسطح و ۲ مسیر زیرگذر است  گفت: ۲ پُل هم سطح این تقاطع در ۲ مسیر غرب به شرق و شرق به غرب شهر کرمانشاه قرار دارند که عملیات اجرایی پُل هم سطح در مسیر شرق به غرب به پایان رسیده و آماده آسفالت است و پُل همسطح دیگر نیز در مسیر غرب به شرق در حال آرماتوربندی است و کار اجرایی آن نیز تا ۲ ماه آینده به پایان می‌رسد.

اعتصام فر افزود: ۲ مسیر روگذر این تقاطع نیز در مسیر جاده همدان به سمت میدان شهدا( روگذر شرق به جنوب) و مسیر استانداری به سمت میدان نیایش(روگذر غرب به شمال) قرار دارد که در هر مسیر هشت ستون نصب می‌شود.

وی افزود: در مسیر روگذرشرق به جنوب تقاطع از هشت ستون، کار احداث چهارستون به پایان رسیده و چهار ستون دیگر در دست اجراست و در مسیر روگذر غرب به شمال نیز احداث هشت ستون مسیر در دست پیگیری است.

اعتصام فر خاطرنشان کرد: تمام سیگمنت‌ها و قطعات بتنی این تقاطع از قبل در کارگاه ساخته شده و با پیشرفت پروژه کار نصب آنها نیز انجام می‌شود.

وی در تشریح پیشرفت فیزیکی پروژه در مسیرهای زیرگذر تقاطع هم گفت: این پروژه ۲ زیرگذر شمال به جنوب و جنوب به شمال دارد که بعد از اتمام دو پُل هم سطح پروژه، عملیات اجرایی این ۲ مسیر هم آغاز می‌شود.

به گفته معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه این پروژه هم اکنون ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت تامین اعتبار مناسب تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اعتصام فر برآورد اولیه اعتبار ساخت این تقاطع را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: بخشی از این اعتبار توسط شهرداری و بخشی توسط اعتبارات دولتی تامین می‌شود./تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید :