به گزارش کلهرنیوز ، صبح امروز صدای نسبتا شدید مردم شهر بندرامام خمینی را متوجه حادثه ای کرد ولی تا ساعت‌های اولیه کسی از علت این صدای مهیب بی خبر بود.  ساعاتی بعد منابع محلی خبر دادند که سامانه پدافندی هوایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در منطقه بعد از مشاهده یک پهباد به سرعت آن را ساقط کرده‌اند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این خصوص توضیح داد: در نخستین ساعات اولیه بامداد جمعه یک فروند پهپاد ناشناس وارد حریم شهرستان ماهشهر شد که بلا فاصله پدافند ارتش جمهوری اسلامی وارد عمل شد.

وی گفت: پدافند قرارگاه جنوب غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در ماهشهر با شلیک موشک این پهپاد ناشناس را ساقط کرده که لاشه آن در نیزارهای اطراف ماهشهر سقوط کرد.

وی اضافه کرد: هم‌اینک لاشه این پهپاد توسط نیروهای نظامی و امنیتی از لای نیزارها بیرون کشده شده و کارشناسان تحقیقات از آن را آغاز کرده اند.

رئیس شورای تامین استان خوزستان گفت: پهپاد یاد شده به طور قطع مربوط به کشورهای خارجی است و نتایج بررسی‌های کارشناسان نیز پس از مشخص شدن در اختیار مردم قرار میگیرد.

شریعتی گفت: آنچه مشخص است این پهپاد بدون هماهنگی وارد فضای ماهشهر شده به همین دلیل پدافند شهرستان اقدام به ساقط کردن آن کرده است.

وی گفت: پدافند استان خوزستان با دقت و تیزبینی و بنا به حساسیت‌های منطقه و تهدیدات دشمن تمامی تحرکات را زیر نظر دارد و اجازه هر گونه قدرت مانور را از دشمن خواهد گرفت.

بندر امام خمینی یکی از بندرهای استان خوزستان ایران در خلیج فارس است. این بندر با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول ۷ کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در این بندر واقع شده‌است.

همچنین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیش از ۲۰ مجمتع پتروشیمی درجوار این شهر واقع شده است.

منبع: مهر

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :