به گزارش کلهرنیوز  ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: این امام همام تمام مدت عمر مبارکشان را تحت نظر و در اسارت و بند خلفای جور و ستم بودند و لقب عسکری ایشان هم برگرفته از این موضوع است.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) در طول مدت اسارتشان از طریق نواب با مردم ارتباط داشتند که یکی از آنها احمدبن‌اسحاق بود که مقبره وی در سرپل‌ذهاب قرار دارد؛ ۱۵۰ روایت از احمدبن‌اسحاق شده که وی از نمایندگان این امام بزرگوار بوده و مسجد امام حسن عسکری در قم نیز با نظر این فاضل بنا شده است.

امام جمعه کرمانشاه به حدیثی از این امام همام اشاره کرد و گفت: در حدیثی از ایشان دو خصوصیت برای انسان ذکر شده که بالاتر از آنها برای انسان سراغ نداریم؛ یکی ایمان که در درون انسان حرارت و نورانیت دارد و دیگری منفعت رساندن به مردم است.

آیت‌الله علما در خطبه دوم به موضوعات روز و مناسبات هفته پیش رو از جمله هفته وحدت اشاره‌ای داشت و ادامه داد: به روایت اهل سنت یازدهم و به روایت شیعیان هفدهم ربیع‌الاول میلاد پیامبر اعظم (ص) است که البته اینها اهمیتی ندارد و مهم وحدت بین برادران شیعه و اهل سنت است.

وی تصریح کرد: ۱.۵ میلیارد از جمعیت جهان مسلمان هستند و دنیا روی وحدت مسلمانان حساب ویژه‌ای باز کرده است؛ موضوعی که امام راحل نیز بسیار بر آن تاکید داشتند.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه گفت: مسلمانان شیعه و سنی در ۵۶ مورد از مسائل و موضوعات و شعائر دین با هم وحدت دارند و البته اختلاف‌نظرهایی هم بین آنها وجود دارد که در برابر وحدت بین آنها اهمیت چندانی ندارد.

آیت‌الله علما با بیان اینکه محور مسلمانان باید اهل بیت (ع) باشد، افزود: همه باید حول محور «الله» باشیم تا آسیبی به دین نرسد.

مذاکره با آمریکا یعنی تسلیم شدن

وی همچنین سالروز تشکیل جمعیت هلال احمر را یادآور شد و به پرسنل خدوم این جمعیت که در بحران همواره در خدمت به مردم حضوری فعال داشته اند قدردانی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به برگزاری پرشور راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه جاری در کرمانشاه، از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز تقدیر کرد.

آیت‌الله علما سپس به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در ورد ۱۳ آبان اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بار دیگر تاکید کردند که آمریکا در مواضع زیاده‌خواهانه خود علیه ایران هیچگاه کوتاه نیامده و با توجه به اینکه ما راه نفوذ آنها را بسته‌ایم، لذا مذاکره با آنها معنایی ندارد.

وی بیان داشت:‌ ما قبلا هزینه‌های زیادی برای مذاکره دادیم که آنها با یک امضا همه چیز را بهم ریختند و مذاکره مجدد با آنها یعنی تسلیم شدن و نشان دادن اینکه فشارهای آنها نتیجه داده است.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: همچنین سرنوشت مصدق به عنوان اعتماد به آمریکا باید مورد توجه همگان باشد.

/مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :