به گزارش کلهرنیوز  ، پرویز توسلی زاده پیش از ظهر امروز شنبه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که در اتاق بازرگانی برگزار شد با بیان اینکه اعتقادی به کار نمایشی و بی نتیجه ندارم، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری می فرمایند در شرایط کنونی کشور مساله اقتصادی در راس امور قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه فعالان اقتصادی را مدیران اقتصادی جامعه معرفی کرد و افزود: اقتصاد برای ما یک اصل نیست بلکه مسیری است برای رسیدن به معنویت لذا رسیدگی به مشکلات این بخش مساله ای اساسی است.

وی گفت: یکی از مهم ترین مباحث نظری در تمام نظام‌های سیاسی که تئوری ارائه می‌دهند مساله مالکیت است و زیباترین نگاه به مالکیت نگاه اسلام است که منشاء الهی دارد.

توسلی زاده بیان کرد: احترام به کارآفرین و صاحب صنعت برای ما مهم است و مالکیت مردم در تمام حوزه‌ها برای ما قابل احترام است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: در بخش کیفری تعدادی جرائم مهم داریم که در اولویت کار دادگستری هستند و معتقد به برخورد شدید با آنها هستیم، اما در سایر موارد اعتقاد به دخالت نداریم و با استفاده از نهادهای سازشی، روحانیت، صنوف و… در صدد رفع آنها خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم تمام جرائم در حوزه صنفی توسط خود اصناف حل و فصل شود.

توسلی‌زاده همچنین عنوان کرد: در بخش حقوقی نیز معتقدیم پرونده‌های ورودی در شان مردم استان نیست لذا باید سعی کنیم تا اختلافات را به حداقل برسانیم و مشکلات را حل و فصل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در خصوص صدور رای قضات نیز گفت: رای باید مستند و مستدل باشد و آنچنان علمی باشد که جامعه را قانع کند.

وی بیان داشت: برای ما خوشایند نیست که یک فرد صنفی دغدغه آرامش را داشته باشد و احساس نا امنی کند به همین دلیل این حق مردم است که در خصوص مشکلات خود بدون واسطه با ما در ارتباط باشند.

توسلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش از حمایت دستگاه قضایی از فضای کسب و کار و تولید در استان خبر داد و گفت: واحدهایی که تا کنون تعطیل شده‌اند اگر می‌دانند بخش قضایی می‌تواند گره گشایی کند حتما مکاتبه کنند و ما با جدیت پیگیر خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تصریح اینکه در مبارزه با مفاسد اقتصادی اغماض نخواهیم کرد و به شدت با آن برخورد می‌کنیم، اظهار داشت: فساد اقتصاد را نابود و منابع را از بین می‌برد، همچنین منابع انسانی را هدر می‌دهد و اجازه نمی دهد نقدینگی به سمت تولید برود.

وی افزود: مدیران با تمام ظرفیت در اختیار مردم باشد و انقلابی و جهادی کار کند و هر مدیری قصور کند و ترک فعل داشته باشد تحت تعقیب قرار خواهد گرفت و با آنها برخورد خواهد شد.

توسلی زاده افزود: در سطح استان ۲۲۰ بنگاه معاملات ملکی داریم و از آنجایی که ۸۰ درصد قراردادهای مالی مربوط به خرید املاک و عقد قرارداد در بنگاه‌های معاملات ملکی است لذا با بحث انعقاد قرارداد الکترونیکی بخش عمده‌ای از پرونده‌هایی که مربوط به این بخش است در استان کاهش پیدا می‌کند.

قاضی‌القضات کرمانشاه تاکید کرد: از امروز هر بنگاه معاملات ملکی بحث انعقاد قرارداد الکترونیکی را رعایت نکرد حتما پیگیری خواهیم کرد و با آنها برخورد خواهد شد.

وی همچنین خطاب به رسانه ها گفت: رسانه باید امنیت ملی، منافع جامعه و نظام را تقویت کند و اخبار باید مستند و مستدل باشد و اما اجازه ندارد دیگران را تخریب کند./مرصاد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :