به گزارش کلهرنیوز  ، هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز سه شنبه در آیین بهره برداری از بیمارستان سوانح و سوختگی کرمانشاه که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی کرمانشاه و بیمارستان ثلاث یک ضرورت جدی برای استان است و در این راستا از وزیر تقاضا داریم با نگاهی ویژه به تکمیل این پروژه‌ها کمک کند.

وی افزود: استقبال رو به افزایش دانشجویان عراقی نشان از پتانسیل های توریستی حوزه آموزشی و درمانی استان دارد.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: سه مرز استان به تازگی رسمی شده اند و در تلاش هستیم امکان تردد مسافری و توریستی را در آن ها برقرار کنیم و از این امکان برای توسعه توریسم درمانی کرمانشاه بهره بگیریم.

این مدیر ارشد استان تصریح کرد: امروز دومین سالگرد زلزله آبان ماه ۹۶ است؛ زلزله ای با قدرت زلزله ۷.۳ ریشتر که جزو سهمگین ترین زلزله های صد سال اخیر بود.

بازوند عنوان کرد: زلزله های مشابه‌ زلزله سرپل ذهاب به طور متوسط ۳۰ هزار کشته در پی داشته اند ولی خوشبختانه با توجه به پیش لرزه ها و هوشمندی مردم، این زلزله خسارت های جانی بسیار کمتری در پی داشت.

استاندار کرمانشاه گفت: این زلزله بیش از ۵۰ پس لرزه قوی و بالای ۵ ریشتر داشت و در طول ۴۵ روز تمام گسل های کشور از جمله گسل تهران را تحت تاثیر قرار داد و در سطح مدیریت کلان کشور نگرانی های جدی ایجاد کرده بود.

بازوند گفت: یکی از آن زلزله ها که در آذر ۹۷ رخ داد ۶.۴ دهم ریشتر قدرت داشت که در حدفاصل شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب رخ داد.

وی بیان داشت: زلزله های مشابه این زلزله صدها کشته بر گذاشته است ولی خوشبختانه در این زلزله حتی یک نفر هم کشته نشد و هیچ سازه‌ای هم آسیب ندید که نشان از کیفیت مناسب سازه‌های ساخته شده در دوران بازسازی مناطق زلزله زده دارد.

فرصت سازی از زلزله در همه ابعاد /تبدیل مناطق زلزله زده به کارگاه بزرگ

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر به مناطق زلزله زده در رهنمودی حکیمانه خطاب به مسئولین عنوان کردند؛ از این بحران یک فرصت برای توسعه منطقه بهره بگیرید و مجموعه دولت و مدیریت ارشد استان با تمام توان این جمله راهبردی مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار داد و خوشبختانه این فرصت سازی در تمام ابعاد اتفاق افتاده است.

این مدیر ارشد استان تصریح کرد: بسیاری از زیرساخت ها و ساختمان های شهر سرپل ذهاب در زلزله آسیب جدی دیدند و در دوران زلزله این شهر تبدیل به یک کارگاه بزرگ شده بود و برای چند هزار جوان اشتغال ایجاد کرد.

اتمام ۹۵ درصد بازسازی ها در مناطق زلزله زده

بازوند گفت: با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته طی این دو سال، تاکنون ۹۵ درصد ساخت و سازها در مناطق زلزله زده به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: تورم و گرانی باعث شده برخی نتوانند خانه های خود را تکمیل کنند. با این وجود تا بازسازی آخرین خانه در کنار زلزله زدگان ایستاده‌ایم.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: تقاضا کرده ایم وام های زلزله زدگان یک سال دیگر امهال شود و با جدیت آن را پیگیری می کنیم.

/مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :