به گزارش کلهرنیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی کریمی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام کارهای کارشناسی دریافتند که افرادی با جعل عنوان پلیس سایبری و ایجاد نام‌های جعلی، خود را به عنوان افسر پلیس فتا معرفی کرده و بدین ترتیب با سوء استفاده از اعتماد کاربران، نسبت به اخاذی، کلاهبرداری و ایجاد مزاحمت برای آنان اقدام می‌ کنند.

وی ادامه داد: این افراد با ارسال پیامک قربانیان را تحریک به برقراری تماس کرده و سپس با ارسال فرمی مشخصات حساب هویتی و مالی افراد را به دست و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز ار حساب بانکی کاربران می کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه بیان داشت: پلیس فتا، ضمن شناسایی و برخورد شدید با جاعلان عناوین، هرگونه ایجاد دریافت اطلاعات شخصی افراد را با عناوین و هویت رسمی و طبق اطلاعیه‌های قبلی پلیس انجام خواهد داد و به هیچ به صورت پیامکی و تلفنی درخواست اطلاعات حساس را نخواهند کرد.

این مقام انتظامی گفت: پلیس فتا کسانی را که در فضای مجازی اقدام به انجام اینکار می نمایند شناسایی و به اتهام سوء استفاده از نام و عنوان پلیس و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضایی معرفی می نماید.

وی گفت: همچنین برابر ماده ۵۵۵ مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشور یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد یا معرفی نماید به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل را نیز خواهد داشت.

سرهنگ کریمی یادآور شد: شماره های ۳۸۳۸۱۰۰۵ و ۳۸۳۵۵۹۵۱ مربوط به پلیس فتا بوده بوده و کلیه تماس ها از این خطوط برقرار خواهد شد ضمناً کارشناسان این پلیس به هیچ وجه عنوان فرمی مدارک هویتی برای کاربران ارسال نحواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها : ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :