به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، بعد از تصمیم ناگهانی دولت در افزایش قیمت بنزین، طی روزهای اخیر شاهد ایجاد انتظارات تورمی در جامعه هستیم و برخی از افراد و صاحبان واحدهای توزیع و فروش اقدام به افزایش خودسرانه برخی کالاها کرده اند.

این موضوع در استان کرمانشاه حادتر است و از همان روزهای بعد از افزایش قیمت بنزین قیمت کرایه وسایل حمل و نقل حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافت و در برخی مناطق نیز هزینه افزایش نرخ کرایه را بر روی قیمت کالاها لحاظ کردند.

تشدید نظارت بر بازار یکی از وعده‌های مسئولان دولتی است برای جلوگیری از افزایش قیمتها و کنترل بازار، اما وجود و جولان ۱۲ هزار واحد صنفی غیرمجاز در بازار کرمانشاه و تعداد اندک بازرسان اصناف نسبت به واحدهای صنفی این وضوع را با چالش اساسی ایجاد می‌کند.

گزارشات مردمی در کشف تخلفات مهم است

داریوش جودکی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با همکاری دستگاه های مرتبط نظیر اتاق اصناف، صمت، دانشگاه علوم پزشکی و… به منظور رصد بازار گشتهای بازرسی فعال است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه بیان کرد: در این راستا فروشگاه های بزرگ و برخی اتحادیه ها نیز تخفیف هایی را ارائه کرده اند.

جودکی گفت: در حال حاضر سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و تلفن ۱۳۵ تعزیرات حکومتی منتظر دریافت گزارشات مردمی است همچنین بازرسان نیز به رصد بازار می پردازند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بازار آرام است، افزود: درصدد برخورد با متخلفین احتمالی هستیم.

این مسئول بر نقش مردم در کشف تخلفات تاکید کرد و گفت: هرجایی که مردم به عنوان بازرس ورود می کنند سبب تسهیل و تسریع در روند بازرسی می شود.

وی با اشاره به نقش اثربخش گزارشات مردمی افزود: گزارشات مردمی منابع خوبی برای کسب شناخت از بازار هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: گزارشات مردمی در کشف تخلفات و برخورد با خاطیان نقش مهمی دارد.

جودکی گفت: مردم باید پیگیر حقوق خود باشند و موارد تخلف را به دستگاه های نظارتی اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت برخورد لازم انجام شود.

تعداد بازرسان اتاق اصناف تنها هفت نفر است

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: در کرمانشاه ۴۰ هزار واحد صنفی مجوزدار و ۱۲ هزار واحد بدون مجوز وجود دارد در حالی که شمار بازرسان اتاق اصناف تنها هفت نفر است.

پهلوانی عنوان کرد: با بروز رسانی سیستم های نظارتی و افزایش شمار بازرسان و نیز سنگین تر شدن جرائم تعزیراتی می توان مانع از افزایش قیمتها شد.

وی بیان کرد: مردم باید به عنوان بازرس وارد عمل شده و با نیروهای بازرسی همکاری کنند و بازرسان نیز نظارتها را افزایش دهند.‎

تعداد اندک بازرسان اصناف برای کنترل بازار کرمانشاه با ۵۰ هزار واحد صنفی حتما چالش آفرین خواهد بود و زمینه را برای سوءاستفاده سودجویان فراهم می‌کند.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :