به گزارش کلهرنیوز،  ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: بیماری آنفلوانزا در کشور و استان کرمانشاه به صورت نوع انسانی دیده شده و آنچه به صورت نوع خوکی و فوق حاد پرندگان گزارش می شود، صحت ندارد و کذب است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بیماری آنفلوانزا هر ساله در همین ایام شیوع دارد البته امسال مختصری از نظر زمانی زودتر آغاز شد و شدت آن هم نسبت به سالهای قبل بیشتر نبوده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه بیماری آنفلوانزا نوعی بیمای ویروسی است که با استراحت بهبود می یابد، گفت: تمام افراد پر خطر نظیر مادران باردار، سالمندان، کودکان و افرادی که بیماری زمینه ای مثل دیابت، سرطان بیماری های قلبی و کلیوی دارند باید بیشتر مراقب باشند زیرا ممکن است ابتلا به آنفلوانزا و هر نوع بیماری ریوی دیگری برای آنها خطرناک باشد.

وی با بیان اینکه این افراد باید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه و درمان مورد نیاز را دریافت کنند، بیان داشت: به منظور درمان بیماران پر خطر مبتلا به آنفلوانزا داروهای مورد نیاز موجود است و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

 شکیبا خاطرنشان کرد: افرادی که عامل خطری ندارند و در زمره بیماران پر خطر نیستند، نیاز به مصرف دارو ندارند و معمولا پس از استراحت بهبود می یابند هرچند مصرف داروهای ضد احتقان و کاهنده درد، برای کاهش عوامل تحریک می تواند موثر باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر لزوم مراجعه افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای به پزشک برای درمان بیماری آنفلوانزا، گفت: امکان مرگ این افراد در صورتی که به متخصص مراجعه نکنند، وجود دارد، اخیرا نیز مرگ ۲ فرد مسن مبتلا به بیماری قلبی و کلیوی بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا در کرمانشاه گزارش شده است.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :