به گزارش کلهرنیوز ، از کارکردهای سرنوشت‌ساز رسانه‌های جمعی در هر کشور، تقویت همدلی بین مردم مرزوبوم است.

 «رسانه ملی» به عنوان رسانه‌ای که بیشترین ضریب نفوذ و گستره مخاطب را در سراسر کشور دارد، تلاش برای اتحاد و مقابله با تفرقه را به عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی و سیاست‌های راهبردی خود سرلوحه عمل قرار داده است.

 نمونه بارز این سیاستگذاری در پربیننده‌ترین سریال نوروز سال ۹۸ یعنی «نون خ» دیده شد. سریالی که زیبایی‌ها و جلوه‌های فرهنگی یکی از اقوام اصیل ایرانی یعنی قوم کُرد و منطقه کردستان را به تصویر کشید. منطقه‌ای که از قضا اکثریت مردم آن را اهل‌سنت تشکیل می‌دهند.

 یکی از اتفاقات جالب توجه در سریال‌های تلویزیون، خارج شدن از فضای آپارتمانی و اهمیت به گویش‌ها، آداب و رسوم و اقوام ایرانی است که در سریال «نون. خ» بسیار مشهود است که علاوه بر جذابیت برای مخاطبان، ما را هم از کلیشه‌ای شدن نجات می‌دهد.

مردم عموماً منتظر تماشای سریال‌ها یا برنامه‌هایی هستند که با نشاط و شادابی همراه باشد؛ بر شادی جامعه بیفزاید و زبانش کمدی و طنز باشد. در واقع خانواده‌ها دور هم هستند که این برنامه‌ها و سریال‌ها را ببینند تا به شادی و خوشحالی آن‌ها اضافه شود و هم از سیمای تلویزیون لذت ببرند و امسال سریال “نون.خ” در فصل دوم خود ماجراهای رمضانی‌اش را آغاز می‌کند.

فصل اول سریال «نون. خ» با محوریت شخصیت‌های کردزبان نوروز سال ۹۸ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت.

در این سریال بازیگرانی از جمله حمیدرضا آذرنگ، خلیل پسرعموی نورالدین و علی صادقی کاراکتر سیروس داماد نورالدین بودند. فریده سپاه‌منصور، هومن‌ حاجی‌عبداللهی، نعیمه نظام‌دوست، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، شیدا یوسفی، ندا قاسمی، محمد زارع‌زاده، عابدین رضایی، حسین مرادی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، صبا ایزدپناه، وحید قاضی‌زاهد، سیروس سپهری، سیاوش مفیدی در فصل اول به‌عنوان بازیگر سریال نقش پرداختند.

 سعید آقاخانی نیز شخصیت محوری این سریال را با نام نورالدین خانزاده ایفا کرد که از منطقه کردنشین کشور بود.

ساخت سریال نون.خ با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد تومانی استانداری کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره به طبیعت زیبای اورامانات در استان کرمانشاه گفت: فصل جدید سریال «نون.خ» در کرمانشاه ساخته می‌شود.

 هوشنگ بازوند با اشاره به اینکه در این اواخر دیداری با عوامل ساخت سریال نون خ در مورد ساخت فصل جدید این سریال محبوب و پربیننده در استان کرمانشاه داشتم افزود: سریال پایتخت در معرفی استان‌های شمالی بسیار اثرگذار بود و سریال نون خ هم می‌تواند نقش بسیار مهمی در معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان کرمانشاه به مردم سراسر ایران داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در منطقه اورامانات فضاهای روستایی بسیار زیبایی داریم که در اختیار عوامل ساخت این سریال قرار خواهیم داد عنوان کرد: تلاش می‌کنیم کرمانشاه میزبان دائمی این سریال محبوب و پربیننده باشد.

استاندار کرمانشاه با استقبال از ساخت سری دوم مجموعه تلویزیونی “نون.خ” گفت: خوشحالیم که صداوسیما با سریال خودش به قوم کرد توجه می‌کند و امیدوارم این توجه با نمایش لباس و سبک زندگی و مناطق بکر این منطقه از کشور  توأمان شود.

‌وی با بیان اینکه سریال نون.خ با هزینه ۱۵ میلیارد تومان در استان کرمانشاه ساخته می‌شود که سه میلیارد تومان آن توسط استانداری کرمانشاه پرداخت می‌شود، افزود: سریال نون .خ فرصت بسیار مناسبی را فراهم آورده تا در طول ماه مبارک رمضان پتانسیل های استان به مردم کشور نشان داده شود‌.

فصل دوم «نون.خ» هفته آینده کلید می‌خورد

تهیه‌کننده سریال تلویزیونی «نون.خ» با بیان اینکه فصل دوم این سریال دهم یا یازدهم آذرماه در کرمانشاه به کارگردانی سعید آقاخانی کلید می‌خورد بیان کرد: این سریال برای ماه رمضان سال ۹۹ روی آنتن شبکه یک می‌رود و بازیگران جدیدی نیز در آن بازی خواهند داشت.

مهدی فرجی با اشاره به حضور تدریجی تمامی  بازیگران در زمان آغاز تصویربرداری سریال نیز گفت: سعید آقاخانی کارگردان سریال نیز پیش از این سفرهایی به کردستان و کرمانشاه برای بازبینی لوکیشن‌ها داشته ‌و قرار است تصویربرداری سریال از کرمانشاه آغاز شود.

وی با بیان اینکه بازیگران فصل اول “نون.خ” همگی در فصل دوم هم کنار ما هستند بیان کرد: ما حدوداً نیمی از سریال را در مناطق پاوه، کرمانشاه، روستایی به نام کندوله، کردستان، ارومان تصویربرداری و به تهران و شمال کشور هم خواهیم رفت.

فرجی از ۵ ماه تصویربرداری این سریال ۲۵ قسمتی، ویژه ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: فصل دوم سریال متن بسیار جذاب و ماجراهای دیدنی را به‌تصویر می‌کشد و امیدواریم مورد استقبال بینندگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این سری در خود استان کرمانشاهیم و مردم با فضاهای دیدنی این سریال هم آشنا می‌شوند و احتمالاً بخش‌هایی از کردستان هم در کارمان خواهد بود عنوان کرد: تمام تلاش گروه بر کاری بامحتواتر و جذاب‌تر است و از هیچ‌کوششی در این راه دریغ نمی‌کنیم تا «نون.خ ۲» ۲۵ قسمتی برای ایام رمضان شبکه یک سیما آماده نمایش شود و یک‌بار دیگر شاهد رضایت مردم ایران باشیم.

تهیه کننده سریال «نون.‌خ» گفت: یکی از اتفاقات جالب توجه در سریال‌های  تلویزیون، خارج شدن از فضای آپارتمانی و اهمیت به گویش‌ها، آداب و رسوم و اقوام ایرانی است که در سریال «نون. خ» بسیار مشهود است.

وی با اشاره به اینکه سریال ما به سطح عمومی و متوسط زندگی مردم نزدیک است و مسائل روز  مردم را مطرح می‌کند عنوان کرد: تقریباً عموم بازیگران ما در سریال و لوکیشن‌های موجود به سطح زندگی مردم بسیار نزدیک و شبیه هستند.

فرجی با اشاره به اینکه فکر می‌کنیم مردم می‌توانند خیلی خوب این سریال را ببینند و موضوع ما به گونه‌ای  در سطح جامعه دیده می‌شود و اتفاقاتی که ممکن است یک خانواده در طول روز با آن درگیر باشد برای مخاطب ملموس خواهد بود گفت: سعی کردیم به زندگی عادی مردم نزدیک شویم و از این اتفاق بسیار خرسندیم.

تهیه کننده سریال «نون.‌خ» بیان کرد: یکی از اتفاقات جالب توجه در سریال‌های نوروزی تلویزیون، خارج شدن از فضای آپارتمانی و اهمیت به گویش‌ها، آداب و رسوم و اقوام ایرانی است که در سریال «نون. خ» بسیار مشهود است و علاوه بر جذابیت برای مخاطبان، ما را هم از کلیشه‌ای شدن نجات می‌دهد.

وی با بیان اینکه مردم عموماً منتظر تماشای سریال‌ها یا برنامه‌هایی هستند که با نشاط و شادابی همراه باشد؛ بر شادی جامعه بیفزاید و زبانش کمدی و طنز باشد اظهار کرد: در واقع خانواده‌ها دور هم هستند که این برنامه‌ها و سریال‌ها را ببینند تا به شادی و خوشحالی آن‌ها اضافه شود و هم از سیمای تلویزیون لذت ببرند.

 فرجی با اعلام اینکه ما از چندماه ماه قبل وارد مرحله پیش تولید فصل دوم شده‌ایم و به همراه تیم تولید، لوکیشن‌های مورد نظر هم انتخاب شده است گفت: بهره‌مندی بیشتر از بازیگران بومی و ظرفیت‌های استان در سری دوم نون خ، افزایش یافته و ما در این فصل بیش از دو برابر از هموطنان کردزبان بهره خواهیم برد.

وی درخصوص زمان پخش این سریال گفت: این سریال در بهترین زمان یعنی ماه مبارک رمضان سال ۹۹ پخش خواهد شد و امیدوارم در ۲۵ شبی که این مجموعه روی آنتن می‌رود، بتوانیم حق مطلب را ادا و رضایت مخاطبان را جلب کنیم.

تهیه کننده سریال «نون. خ» بیان کرد: مردم حتماً یک درام زیبا و طنز خلاقانه کاملاً ایرانی را از شبکه یک سیما می‌بینند؛ کاری که شاید خیلی از فیلمسازان و سریال‌سازان تلویزیونی به‌دنبال آن نمی‌روند و جایش در تلویزیون خالی است.

سریال نون خ توانست به خوبی هویت هموطنان کرد را بازنمایی کند

 مدیر شبکه یک سیما با بیان اینکه در نوروز ۹۸ خیلی خوب توانستیم رسوم و آداب مردم خون گرم کرد را در سریال نون خ به تصویر بکشیم گفت: شاید در برنامه‌های مختلف تلویزیون تصاویر خوبی از مردم کرد نشین نمایش داده شده باشد، اما هیچ برنامه‌ای مانند سریال نون خ نتوانست به خوبی هویت هموطنان کرد را بازنمایی کند.

مجید زین‌العابدین با بیان اینکه سریال «نون خ» در نوروز ۹۸ بیشترین بیننده را به خود اختصاص داد عنوان کرد: همین رضایتمندی ما را برای تولید فصل دوم آن مشتاق کرد و امیدواریم فصل دوم از لحاظ کیفی و محتوایی جذاب‌تر باشد.

وی با اشاره به این که تاکنون چندکشور همسایه پیشنهاد خرید حق پخش سریال نون خ را داشتند افزود: جالب است که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی هم این سریال جزء پر بیننده‌ترین سریال‌ها بوده است.

زین العابدین با ابراز خوشحالی از اینکه فصل دوم این سریال در شهر فرهنگ دوست کرمانشاه تولید می‌شودشود گفت: امیدواریم تولید این سریال بتواند در بازنمایی ظرفیت‌های جهانی استان کرمانشاه در ابعاد مختلف کمک کند.

محمودی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه همچنین اظهار کرد: تیم سریال تلویزیونی نون خ در آبان‌ماه امسال برای مدت چند برای انتخاب بازیگران و‌ تهیه لوکیشن در شهرستان پاوه مستقر شدند.

انصاری، رئیس هنرهای نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه گفت: سعید آقاخانی کارگردان سریال و بازیگران تا یکی دو روز آینده برای انتخاب بازیگران و بازبینی لوکیشن‌ها  قرار است وارد. شهرستان پاوه شوند و تصویربرداری سریال از کرمانشاه آغاز شود./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :