به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد،  دست‌درازی به منابع طبیعی حکایت امروزو دیروز نیست؛ کوه‌خواری، جنگل‌‌خواری و… از دیرباز وجود داشته اما این موضوع با رشد روزافزون جمعیت در سالیان اخیر رشد بیشتری داشته است.

جاده‌خواری هم یکی از انواع این دست درازی هاست که حاکی از تجاوز به حریم امن جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور برای احداث بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی و یا ساخت و ساز در حریم جاده‌هاست.

در استان کرمانشاه نیز این موضوع بیشتر به چشم می‌خورد و اگر به برخی از پرترددترین محورهای مواصلاتی استان توجه کنید، خواهید دید که تخلف‌های بسیاری در این باره انجام شده است.

این ساخت و سازهای غیرمجاز و عدم رعایت حریم جاده منجر به کاهش ایمنی تردد در مسیرهای مواصلاتی شده و برای کاربران جاده‌ای سوانح خطرناکی را در پی خواهد داشت.

1

 کشف ۲۰۲ مورد جاده‌خواری در حریم راه‌های کرمانشاه

فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز با اشاره به جاده‌خواری در حریم راه‌های کرمانشاه اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰ اخطاریه تخریب در شهرستان کرمانشاه صادر و ۱۷ مورد تخریب انجام شده است.

وی افزود: همچنین در شهرستان جوانرود ۱۵ مورد اخطاریه صادر و یک مورد تخریب انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از صدور ۳۶ اخطاریه و ۶ مورد تخریب در شهرستان پاوه و صدور ۲۰ مورد اخطاریه و انجام ۸ مورد تخریب در روانسر خبر داد.

این مسئول تصریح کرد: طی این مدت ۶ اخطاریه صادر و چهار مورد تخریب در شهرستان اسلام آبادغرب و ۵۰ اخطاریه و ۱۲ مورد تخریب در سنقر انجام شده است.

کرمی خاطرنشان کرد: در شهرستان کنگاور ۳۰ اخطاریه صادر و ۴۳ تخریب انجام شد همچنین پنج اخطاریه و ۹ مورد تخریب در شهرستان هرسین انجام شده است.

وی همچنین از صدور ۱۰ اخطاریه و انجام سه مورد تخریب در دالاهو خبر داد و گفت: در شهرستانهای ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و گیلانغرب موردی از صدور اخطاریه تخریب گزارش نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بیان کرد: در راستای آزادسازی حریم، تخریب و حفاری غیرمجاز و مقابله با جاده خواری صدور اخطاریه انجام می شود.

این مسئول گفت: پس از شناسایی موارد تخلف، تذکرات لازم به متخلفین داده می شود و در صورت بی توجهی با اخذ حکم تخریب از دادگستری، به همراه کارکنان نیروی انتظامی تخریب انجام می شود.

وی افزود: تخریبهای مذکور مربوط به بلوک گذاری، فنس گذاری، درختکاری، ساخت و ساز غیرمجاز و… بوده است.

انتظار می‌رود مسئولان قضایی استان با این پدیده برای حفاظت از جان کاربران جاده‌ها و مسافران برخورد قاطع‌تری داشته باشند تا شاهد کاهش وقوع این تخلفات در حریم جاده‌های استان باشیم.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :