به گزارش کلهرنیوز ، پرویز توسلی زاده صبح امروز در همایش ملی نقش حقوقدانان در حفظ حقوق عامه در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: حقوقدانان از جهت دفاع از حقوق مردم و ارزش های اسلامی تاثیرگذارترین قشر جامعه هستند.

وی افزود: هر چه یک جامعه حقوقی تر اداره شود، در آن جامعه مردم آرامش بیشتری دارند و جامعه به سمت و سوی توسعه پیش خواهد رفت.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: مهمترین تضمین حقوق عامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که باید انجام شود.

توسلی زاده بیان داشت: به دنبال آن هستیم که از طریق سازش دعاوی کمترین مجازات ها را داشته باشیم و جمعیت زندان ها را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: باید به خوبی در زمینه پیشگیری وارد شویم و با تشویق مردم به سازش میزان ورود آنان به دادگستری کاهش دهیم. برای این کار راهکارهایی در نظر گرفته شده است که با جدیت در دستگاه قضایی دنبال خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان داشت: صدور این بیانیه یعنی باید با توجه به چهل سال گذشته باید خود را برای پیشرفت های بیشتر آماده کنیم.

وی حرکت به سمت جامعه حقوقی را یکی از پیش زمینه های پیشرفت کشور دانست و افزود: مردم از دستگاه قضایی انتظارات بسیاری دارند اما باید با کمک حقوق دانان این انتظارات را معقول کنیم.

توسلی زاده تصریح کرد: سطح معقول انتظارات مردم به این معنی است که قاضی بتواند از قانون استنباط خود را داشته باشد.

وی عنوان کرد: بزرگترین رسالت دستگاه قضایی امیدوار کردن مردم نسبت به آینده و ایحاد احساس امنیت در جامعه است.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه نظام های حقوقی تابعی از نظام سیاسی جامعه است، گفت: ما این ادعا را داریم که بر اساس دستورات و اراده خداوند جامعه را اداره می کنیم.

وی خطاب به حقوق دانان حاضر گفت: امروز سطح اختلافات بین مردم بالاست از این رو حقوق دانان باید مردم را به سازش تشویق کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: مجلس هم با تصویب قوانین که بهترین تنظیم در رابطه حق و تکلیف داشته باشذ و دستگاه ها را به حفظ حقوق عامه ارشادو شرایط را برای رعایت آن فراهم کند./مرصاد

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :