به گزارش کلهرنیوز، محمد خسروی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: هوای استان کرمانشاه تا اوایل فردا سه شنبه تحت تاثیر سامانه بارشی مستقر بر جو منطقه، ابری در برخی ساعات با بارش باران، آبگرفتگی معابر عمومی، وزش باد نسبتا شدید و  گاهی رعد و برق همراه است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اعلام اینکه بارش در مناطق غربی، مرکزی و اورامانات، نمود بیشتری دارد، بیان کرد: این سامانه با رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و رگبار تگرگ همراه خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه طی این مدت دمای هوای روزانه کاهش محسوسی می یابد، خاطرنشان کرد: بارندگی علاوه بر ارتفاعات و برخی گردنه های سردسیر به شکل برف نیز مشاهده خواهد شد.

خسروی ادامه داد: همچنین در روز چهارشنبه تشکیل مه صبحگاهی در حواشی رودخانه ها و مناطق سردسیر و در پاره ای نقاط رگبار خفیف و موقت باران مهمترین پدیده های جوی استان هستند.

وی از صدور اخطاریه پیرو ورود سامانه بارشی مذکور خبر داد و بیان کرد: میزان این بارشها در سطح استان بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بارشهای مذکور سبب اختلال در تردد می شود، افزود: به منظور جلوگیری از خسارات ومخاطرات احتمالی به مسئولان دستگاه های اجرایی پاکسازی کانالها، ،آب گذرها و راه های خروج آب ساختمان ها و دهانه پل ها توصیه می شود.

خسروی خطاب به مردم گفت: همچنین طی این مدت پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیلها، پرهیز از تردد غیرضرور و احتیاط در رانندگی، پرهیز از قرار گرفتن در مکان های باز، مرتفع و مکان های مستعد برخورد صاعقه و انجام اقدامات پیشگیرانه توصیه خواهد شد.

وی گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده از روز پنجشنبه تا شنبه با گذر سامانه بارشی دیگر از جو منطقه، مجدد شاهد بارندگی در سطح استان خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :