به گزارش کلهرنیوز، سرهنگ محمد حیدری اظهار داشت:  بارشهای امروز موجب لغزندگی اکثر محورهای مواصلاتی استان و کاهش محدودیت دید برای رانندگان شده است لذا رانندگان در هنگام رانندگی با هوشیاری کامل به رانندگی خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به برودت هوا در جاده‌ها همراه داشتن تجهیزات ایمنی به ویژه زنجیر چرخ مورد تاکید است عنوان کرد: رانندگان باید از سلامت فنی وسائل نقلیه در خصوص لاستیک که دارای عاج مناسب بوده، نیز سلامت سیستم بخاری و گرمایشی اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه  بیشتر تصادفات به دلیل سرعت زیاد و دید ناکافی در شرایط نامساعد جوی رخ می‎دهد خاطرنشان کرد: وسایل نقلیه طویل هنگام حرکت باید فاصله‌ بیشتری با خودرو جلویی خود داشته باشند به طوری که وسیله نقلیه دیگری که از آنها سبقت می‌گیرد ، بتواند پس از سبقت بار دیگر در جلو آنها وارد مسیر مجاز عبور خود شوند.

حیدری با بیان اینکه رانندگان باید توجه داشته باشند که همیشه از سمت راست حرکت کرده و هنگام سبقت و یا تغییر مسیر از علائم هشدار دهنده استفاده و خودرو را به آرامی و دقیق کنترل کنند عنوان کرد: رانندگان در هنگام بارندگی چراغ های خودرو را روشن نگه دارند و با چراغ‎های جلو با نور پایین حرکت کنند زیرا که نور این چراغ‎ها موجب می‎شود خودرو از دور دیده شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان بارش باران، خودروی در حال حرکت از جهات ۶ گانه چپ، راست،جلو و عقب و حتی زیر و روی خودرو با لغزندگی و محدودیت دید مواجه می‌شود عنوان کرد: رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله ایمن با خودروهای جلویی به حرکت  خود ادامه دهند./تسنیم

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :