به گزارش کلهرنیوز، معمولا اواسط دی‌ماه بودجه شهرداری‌ها به صحن شورای شهر می‌آید و چکش‌کاری می‌شود تا در نهایت پس از چندین جلسه بررسی به تصویب اعضای آن برسد.

در حالی که حدود یک ماه کم و بیش از مهلت شورای شهر برای تدوین بودجه سال آینده باقیمانده اما هنوز هم خبری از بودجه سال آینده نیست.

۵۸ درصد از بودجه امسال کرمانشاه محقق شد

سیداحسان احسانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: بودجه سال گذشته شهر کرمانشاه ۸۹۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی و از آنجا که درآمد شهرداری از محل عوارض دریافتی از مردم است، بودجه سال جاری ۱۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: مجموعا ۲۰ درصد بودجه شهرداری از محل اعتبارات دولتی است و مابقی از محل عوارض اخذ شده از مردم تامین می شود.

احسانی گفت: با توجه به زمان و درآمد، تاکنون ۵۸ درصد از بودجه امسال کرمانشاه محقق شده است.

وی افزود: درصدد هستیم در آمدهای سال آینده شهرداری از محل پروژه های مشارکتی تامین اعتبار شود.

این مسئول بیان کرد: شهرداری یک موسسه عمومی و عام المنفعه است بنابراین هرگونه درآمد برای همان شهر هزینه خواهد شد برهمین مبنا تنظیم و اخذ عوارض محلی در این زمینه می تواند کارگشا باشد.

احسانی گفت: شرط تنظیم عوارض محلی این است که عادلانه باشد و به مردم فشار وارد نشود تا از قبل آن برای شهر هزینه شود.

وی با بیان اینکه سرانه درآمد در شهر کرمانشاه پایین است، افزود: در صورتی که هر فرد کرمانشاهی صدهزار تومان در سال عوارض محلی بپردازد می تواند گامی موثر برای خدمات رسانی شهرداری به مردم باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه در مورد بودجه سال آینده نیز تصریح کرد: هنوز برنامه بودجه به شورای شهر ارسال نشده است./مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :