به گزارش کلهرنیوز، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا مایه سعادت در دنیا و آخرت است و صداقت در اعمال و گفتار، امانت داری و انجام فرائض دینی منشور سعادت و خوشبختی است.

وی به بیان گوشه‌هایی از زندگی امام حسن عسکری (ع) پرداخت و گفت: این امام همام در مبارزه با شبهات و البته ترویج تفکر اسلامی نقش‌آفرینی فراوانی داشتند و با وجود محدودیت‌هایی که داشتند شاگردان بزرگی هم تربیت کردند.

امام جمعه کرمانشاه با یادآوری مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو به فرمایشات امام(ره)  اشاره کرد که کلید سعادت کشور را در دست معلم و دانشجو می‌دانستند.

وی افزود: آینده جامعه در دستان دانشجوهاست و آنها در آینده مسئولیت‌ها را برعهده می‌گیرند، لذا خروجی دانشگاه‌های ما باید مکتب و اسلام باشد و دانشجویان ما باید مکتبی باشند.

آیت‌الله علما بیان داشت: دشمنان تلاش می‌کنند تا با ترفندهای مختلف و ایجاد نفوذ در دانشگاه‌ها تفکر جوانان و دانشجویان را هدف قرار دهند که این هوشیاری مسئولان نظام و نیز جوانان و دانشجویان را می‌طلبد تا این نقشه ها را خنثی کنند.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه روز ۱۶ آذر را روز تبلور اراده ظلم ستیزی و بیداری انقلابی دانشجویان در برابر ظلم دانست و ادامه داد: جنبش دانشجویی یعنی مقابله با نظام سلطه و استکبار و مقابله با سیاست‌های شوم آمریکای جنایتکار که به شدت از پیشرفت و توسعه ایران اسلامی عصبانی است.

وی اضافه کرد؛ وظیفه دانشگاه ها و دانشجویان رها کردن کشور از وابستگی به خارج با جهاد علم و دانش است و باید خروجی دانشگاه‌های ما تربیت دانشجویان برمبنای مکتب اسلامی باشد زیرا این تربیت اسلامی است که می توانند همه دشمنان را به زانو در آورد.

آیت‌الله علما همچنین اعتماد بین نظام و مردم را سرمایه ای گرانبها برشمرد و بیان داشت: اعتماد مردم عامل اصلی پیروزی کشور در مقابل انواع توطئه ها بوده و همین اعتماد نظام را در مقابل دشمنان بیمه کرده لذا مسئولان باید مراقب این سرمایه عظیم باشند.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به ۱۸ آذر روز اعلام رسمی متجاوز دانستن عراق در حمله به ایران از سوی سازمان ملل اشاره ‌کرد و با گرامی‌داشت ۱۸ آذر سالروز شهادت شهید کشوری و روز هوانیروز، این شهید والامقام را یکی از شخصیت های انقلابی و شاخص کشور عنوان کرد./مرصاد

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :