به گزارش کلهرنیوز، افشین آزادی اظهار داشت: بهطور متوسط سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ فیلم کوتاه و انیمیشن در حوزه هنری استان کرمانشاه تولید می‌شود.

 رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کمبود تجهیزات به روز مهم‌ترین مانع گسترش فعالیت‌های هنری هنرمندان استان کرمانشاه است گفت: دوره هفت ماهه فیلم‌سازی در حوزه هنری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های تک درس در رشته‌های مختلف عکاسی، تدوین و تصویربرداری برگزار می‌شود عنوان کرد: به‌طور متوسط سالانه ۲۰ نفر در رشته فیلم‌سازی، ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر هم در رشته‌های تک‌ درس عکاسی، تدوین، صدابرداری در حوزه هنری و انجمن‌ها فعالیت می‌کنند.

آزادی بیان کرد: به‌طور متوسط سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ فیلم کوتاه در رشته‌های مختلف انیمیشن، مستند و فیلم کوتاه داستانی در حوزه هنری استان تولید می‌شود و تعدادی از این آثار هم به جشنواره‌های مختلف راه پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در اسفندماه سال گذشته دومین جشنواره فیلم کوتاه شبدیز را برگزار کردیم که با حضور و آثار فیلم و عکس هنرمندان ۱۲ استان بود عنوان کرد: در جشنواره مستند عکاسی نیز آثار فیلم و عکس دو نفر از هنرمندان کرمانشاهی به این جشنواره راه پیدا کرد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه جشنواره مرز امن، زبانی بدیع برای بیان تلاش شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای مرزبانان و مرزنشینان غیرتمند ایران اسلامی است گفت: نمایشگاه آثار تولید شده جشنواره سراسری مرز امن، ۱۲ آذرماه با حضور اساتید و هنرمندان هنرهای تجسمی در نگارخانه شهر کرمانشاه افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف نشان دادن تلاش‌ها و ایثارگری‌های مستمر نیروهای مرزبانی در حفظ و پاسداری مرزهای کشور و اهمیت امنیت مرزها در جهت صلح و ثبات و رونق اقتصاد ملی با زبان هنر در حال برگزاری است عنوان کرد: نگارخانه شهر کرمانشاه میزبان ۲۶ اثر منتخب در بخش پوستر و ۳۶ اثر در بخش کاریکاتور است که تا ۱۹ آذرماه همزمان با اختتامیه جشنواره سراسری مرز امن پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

 آزادی با اشاره به اینکه ایران به لطف خداوند و رشادت‌های رزمندگان اسلام جزو امن‌ترین کشورهای دنیا است گفت: آثار منتخب جشنواره مرز امن در قالب کتابی چند زبانه و فاخر چاپ، آثار تولید شده را در قالب بسته‌های نمایشگاهی در اقصی نقاط کشور و برخی نمایندگی‌های ایران در دیگر کشورها به نمایش گذاشته شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: حوزه هنری استان در خط مقدم تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن‌سازی‌ نوین ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری در ۶ شاخه اصلی کارشناسی شده در حال فعالیت است گفت: یکی از مهمترین واحدهای حوزه هنری، فرهنگ مطالعات و ادبیات پایداری است که در این حوزه سه اقدام اساسی انجام می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اقدام نخست در این حوزه برگزاری مراسم شب خاطره که در این مراسم رزمندگان و افراد مؤثر در دوران دفاع مقدس به ارائه خاطرات خود برای مردم می‌پردازند عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های حوزه هنری، آموزش اهالی قلم در حوزه دفاع مقدس است و مقام معظم رهبری در سال گذشته در مهرماه در این رابطه فرمودند که لازم است که نهضت تولید آثار حوزه دفاع مقدس راه بیافتد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا یک دوره حرفه‌ای منظم و آکادمیک با حضور اساتید برجسته کشوری با عنوان «پویه پایداری» در ۱۲ جلسه برگزار شد عنوان کرد: حدود ۳۰ نفر از اصحاب قلم کرمانشاه در این حوزه وارد شدند و دوره حرفه‌ای برای نوشتن کتاب و آثار دفاع مقدس را کسب کردند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه حوزه بعدی فعالیت حوزه هنری، حوزه آفرینش‌های ادبی است افزود: در واحد ادبیات سه اقدام در  حال انجام است، یکی برنامه‌های آموزشی که  در حوزه هنری انجام می‌شود مانند کارگاه‌های مقدماتی داستان‌نویسی، نظریه ادبی، آموزش رمان‌نویسی که در حال برگزاری است و یکی هم در حوزه تولید آثار داستان و شعر پژوهشی که دو عنوان کتاب در صورت بهبود قیمت کاغذ با عنوان جنون شیشه‌ای و یک ترانه زمزمه روزهای عاشقی چاپ می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه واحدهای هنرهای تصویری تاکنون پروژه بزرگ سینمایی به دلیل کمبود اعتبار در حوزه هنری کرمانشاه کلید نخورده است گفت: سال گذشته یک انیمیشن خوب به نام نوازنده در حوزه هنری کرمانشاه به کارگردانی جلال نعیمی، یک فیلم کوتاه داستانی با عنوان بازی به کارگردانی هوشنگ حسینی با موضوع آسیبهای اجتماعی تولید شد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه عنوان کرد: در بحث تمدن‌سازی نیاز به الگوهای هویت‌بخش برای مردم داریم که یکی از این الگوهای هویت‌بخش افراد شاخص و بزرگ خطه کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابر پروژه‌هایی که در کرمانشاه نیاز است انجام شود تهیه دانش‌نامه کرمانشاه به عنوان یک گام بزرگ است گفت: در حال مطالعه این پروژه هستیم و باید قدم‌های بزرگی در این راستا برای موفقیت برداریم و امیدواریم امسال این پروژه کلید بخورد و اگر این دانشنامه تهیه شود ۲۰۰ جلد کتاب با عناوین فرهنگ و پوشش سبک زندگی، لالایی نواها، مداحی‌ها و فرهنگ معماری تدوین خواهد شد.

 آزادی اظهار کرد: بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس اثر  توران محمدی به زودی به صورت نشریه التکرونیک منتشر  و کتاب مروری بر سینمای ادبی نوشته قبادی نیز در دست چاپ و به زودی رونمایی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان دو سینمای فعال وجود دارد که به هیچ وجه پاسخگوی جمعیت کرمانشاه نیست گفت: استاندارد به‌ازای هر ۱۰ هزار نفر یک صندلی سینمایی است که متاسفانه در کشور این میزان بسیار  تقلیل پیدا کرده و به ازای هر ۴۰۰ هزار نفر یک سینما وجود دارد و در شهر کرمانشاه این آمار  بسیار بدتر است.

آزادی با اشاره به اینکه سینما پیروزی در زلزله سال ۹۶ آسیب جدی دیده بود و ما مجبور به تخلیه آن شدیم عنوان کرد: در شرایط کنونی کارهای مطالعاتی روی آن انجام شده و سند تک برگی آن تهیه و نقشه خوبی برای طراحی جدید آن در دست اقدام است و این سینما در هشت تا ۹ طبقه با  پردیس سینمایی و استادیونمایشی طراحی خواهد شد، اکنون هم منتظر مساعدت کمیسیون ماده پنج شهرداری و استادار  هستیم تا کرمانشاه در این زمینه هم به عنوان یک قطب فرهنگی و هنری توسعه یابد./تسنیم

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :