به گزارش کلهرنیوز، دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در نشست صنعتگران، معدن‌کاران و کارآفرینان با رئیس کل دادگستری استان و دادستان کرمانشاه اعلام کرد که چینی‌ها قصد دارند در صنعت رو به ورشکستگی کاشی استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری کرده و یک کارخانه احداث کنند؛ این موضوع برای صنعت رو به قهقرای کاشی استان چیزی شبیه یک شوک بود.

نگرانی از این نوع سرمایه گذاری به خاطر سایر کارخانه های مشابه است که نمی‌توانند چنین سرمایه گذاری را داشته باشند و در چرخه رقابت و تولید حذف و زمین گیر می شوند.

این در حالی است که در حال حاضر در استان کرمانشاه سه کارخانه تولید کاشی وجود دارد که یکی از آنها تعطیل شده و دو کارخانه دیگر نیز با ظرفیت ۵۰ درصدی خود فعالیت می‌کنند!

قطعا با فعالیت این کارخانه کاشی توسط سرمایه‌گذاران چینی دو کارخانه‌ای که به زور خود را سرپا نگه داشته‌اند هم از مدار تولید خارج می‌شوند و با تعطیلی آنها همین چند شغل موجود هم از دست می‌رود.

موضوع صدور مجوز برای این سرمایه‌گذار خارجی صدای رییس‌کل دادگستری استان را هم درآوده و توسلی‌زاده در خصوص مجوز احداث کارخانه چینی در استان کرمانشاه توسط سرمایه گذاران خارجی ابراز نگرانی کرده و گفته است که «سرمایه گذاری در بخش‌هایی که چند کارخانه در آن حوزه داریم کار درستی نیست و با مشورت مسئولین کشوری باید انجام شود، لذا در اولین فرصت نامه‌ای در این خصوص به دادگستری ارسال کنید تا در خصوص این کار اقدامات و رایزنی‌های لازم را انجام دهیم».

مسئولان اقتصادی استان بارها اعلام کرده‌اند که با توجه به هزینه‌های گزاف ایجاد شغل جدید حفظ اشتغال موجود برای آنها در اولویت است، ولی آنچه در عمل اتفاق می‌افتد نشان می‌دهد که تیم مدیریت اقتصادی استان صداقتی در حرف و عمل خود ندارد.

آنهایی که در طول مدت دولت یازدهم و دوازدهم در جذب سرمایه‌های خارجی ناتوان و جزو آخرین استانها در این زمینه بود حالا معلوم نیست با کدام منطق و عقلانیت جذب سرمایه‌ خارجی دارند که حاضرند برای رزومه‌سازی خود در این حوزه تولید داخل استان را قربانی کنند.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به عنوان متولی این موضوع در صدور مجوز به این سرمایه‌گذاران هم باید پاسخ دهد که به عنوان حامی صنعتگران چطور حاضر به صدور این مجوز شده است؟!

به هر حال در سالی که به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده این اقدام که کاملا در جهت تضعیف تولید داخلی است هیچ توجیهی ندارد و قاعدتا با این طرز فکر نمی‌توان به رونق تولید امید داشت./منبع :به نقل از مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :