به گزارش کلهرنیوز، هوشنگ بازوند صبح امروز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه شیلات در شهرستان قصرشیرین ضمن انتقاد از عدم پیشنهاد رسیدگی به این مشکلات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: طرح مشکل این حوزه پس از دو سال  پذیرفته نیست.

استاندار کرمانشاه افزود: در این شرایط در راستای کمک به رونق تولید مدیران دستگاه‌های اجرایی تمام توان خود را بکار گیرند و برای رفع موانع و مشکلات تولید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: به این منظور نیازی نیست مدیران محافظه کاری و احتیاط کنند بلکه برای رونق کسب و کار و کمک به ایجاد اشتغال هر تلاشی که لازم است انجام دهند.

مدیر ارشد استان تاکید کرد: هیچ دستگاهی حق ندارد بابت بدهی یک واحد تولید کننده، خدمات آنها را قطع کند و اگر مدیری مرتکب این اشتباه شد و به دلیل قطع خدمات آسیبی به واحد تولید کننده برسد این کار از آنها قابل گذشت نیست.

بازوند در خصوص افزایش تولید آبزیان پرورشی و توسعه فعالیت‌های آبزی پروری گفت: تلاش می‌کنیم تا شرایط جهت آبزی پروری را تسهیل کنیم که بدون شک این کار در تولید اشتغال می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی ادامه داد: جهت کمک به شیلات قصرشیرین تعرفه آب شرب تولیدی‌های ماهیان گرمابی همانند تعرفه‌های خانگی محاسبه می‌شود.

استاندار کرمانشاه شیلات را یک منبع صادراتی مطمئن معرفی کرد و بیان داشت: شیلات شهرستان قصرشیرین یکی از بزرگترین تولید کنندگان ماهیان گرمابی است که کرمانشاه را پس از استان‌های ساحلی به چهارمین استان فعال در این زمینه تبدیل کرده است.

بازوند در خصوص تسهیل گری در امر صادرات آبزیان به کشور همسایه گفت: اینکه شیلات مجبور باشد به این منظور از مرز شلمچه اقدام به صادرات محصولات شیلاتی داشته باشند بسیار هزینه بر است لذا باید هر اقدامی نسبت به صادرات از مرز پرویز خان و خسروی لازم است انجام دهیم./مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :