به گزارش کلهرنیوز ، کوروش محمودیان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: رئیس گمرکات کشور عراق به منظور بازگشایی بازارچه سومار نامه‌ای به مسئول بازارچه مرزی این کشور مبنی بر بازگشایی در روز سه شنبه ساعت ۱۳ به وقت عراق و ۱۳ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران ارسال کرده است.

فرماندار شهرستان گیلانغرب افزود: به دنبال این نامه مسئول بازارچه مرزی عراق مراتب بازگشایی مرز سومار را به طرف ایرانی اطلاع رسانی کرده است.

محمودیان با بیان اینکه امیدواریم شاهد بازگشایی مرز سومار باشیم، گفت: این موارد به صورت رسمی و کتبی عنوان شده است.

این مسئول با بیان اینکه قرار بود روز یکشنبه این بازگشایی صورت گیرد، عنوان کرد: برنامه ریزی برای بازگشایی مرز سومار تصمیمی داخلی از سوی کشور عراق بود و قرار است کاظم العقابی رئیس گمرکات عراق و استاندار دیالی از این مرز بازدید و در مراسم بازگشایی حاضر شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۸ درصد کل صادرات سال گذشته استان کرمانشاه به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار از طریق این مرز انجام شد و از نظر اقتصادی ۶۰ هزار دستگاه کامیون صادرات داشته‌ایم.

فرماندار شهرستان گیلانغرب با تاکید بر اینکه مرز سومار از اهمیت زیادی برخوردار است، عنوان کرد: علاوه بر تجار، ۴۰۰ کارگر نیز در این مرکز کار می کنندکه امسال شاهد تعطیلی مرز سومار و در نتیجه آسیب اقتصادی و تجاری به کارگران بودیم که امیدواریم احیا شود.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :