به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند ظهر امروز دوشنبه در نشست صمیمی با جوانان شهرستان قصرشیرین ضمن تقدیر از مردم قصرشیرین جهت میزبانی شایسته زائرین اربعین حسینی، اظهار داشت: توان زیادی از سوی مدیران کشوری و استانی برای بازگشایی مرز خسروی گذاشته شد و خوشبختانه آرزوی دیرینه استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین محقق شد و امیدواریم یکی از دریچه‌های توسعه و پیشرفت برای استان باشد.

استاندار کرمانشاه در خصوص امهال وام مناطق زلزله زده، افزود: اگر حادثه‌ای رخ داد برابر قانون تاییدیه ستاد حوادث غیرمترقبه وام‌ها تا ۲ سال امهال خواهند شد.

وی ادامه داد: پس از بروز حادثه زلزله استان کرمانشاه به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم که موافقت کنند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از اینکه خسارت دیده باشند یا ندیده امهال شوند.

بازوند بیان داشت: این موضوع مورد قبول قرار گرفت و در مجموع ۳ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان به مدت ۲ سال امهال شد البته این جدای از وام‌های صنعتی بود.

مدیر ارشد استان گفت: طی این دو سال هزار و ۵۰ میلیون تومان دولت سود به بانک مرکزی پرداخت کرد و امسال نیز که مدت دو سال تمام شد و پیگیر بودیم تا یک سال دیگر امهال شوند و تا حدودی موفق شدیم که موافقت رئیس مجلس را در این خصوص بگیریم اما اگر این موضوع وارد مجلس شود معلوم نیست که خروجی خوبی داشته باشد یا نه و ممکن است استان‌های دیگر هم که درگیر موضوع سیل بودن مدعی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت وزارت کشور را متقاعد کردیم و در حال حاضر امیدواریم که بحث امهال را در نظر بگیرند و به بانک‌ها هم اعلام کردیم که فعلاً فشار نیاورند تا موضوع روشن شود.

رفع مشکل پخش زنده فوتبال در برخی شهرستان‌ها نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار است

استاندار کرمانشاه در ادامه در خصوص مشکل پخش زنده فوتبال در برخی شهرستان‌ها از جمله قصرشیرین گفت: در این خصوص برخی مشکلات مالی برای صدا وسیما وجود دارد که در نهایت صداوسیما درخواست ۲ میلیارد تومان اعتبار را جهت رفع این مشکل دارد.

بازوند تصریح کرد: یا باید وزیر ارتباطات ۲ میلیارد را تقبل کند البته این مشکل فقط شامل حال استان ما نیست اما با این وجود جمع‌بندی ما این است که اگر این مشکل حل نشود ما اعتباری را به صدا و سیما خواهیم داد.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه ایده واگذاری زمین به جوانان تحصیل کرده رشته کشاورزی از زمان سفر معاون اول رئیس جمهور به استان کرمانشاه گفت: رایزنی‌های لازم با مسئولین کشوری در این خصوص صورت گرفت و امروز هم استارت این کار زده شد.

وی ابراز امیدواری کرد که این کار الگوی بزرگی برای استان باشد افزود: اگر این کار را به صورت خوبی انجام شود ممکن است یک الگوی موفق باشد و اگر برخلاف این انجام پذیرد به شکست خواهد رسید.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اولویت اول مدیرانی که درگیر این موضوع هستند باید اشتغال جوانان باشد، گفت: به این منظور لازم است نهایت کمک را داشته باشند.

عنصر اصلی توسعه کار است / ‏لزوم‬ تشکیل تعاونی جوانان

بازوند خطاب به جوانان گفت: عنصر اصلی توسعه کار است و باید بدانید اگر تلاش صورت نگیرد به توسعه دست نخواهیم یافت.

مدیر ارشد استان گفت: در قضیه این زمین‌ها که استارت آن خورده است اگر کسی به دنبال این باشد که کار نکند موفق نخواهد شد و جوانان باید دنبال کار و بازاریابی باشند که به موفقیت دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه بسیاری فکر می‌کنند این زمین به صورت رایگان تحویل داده می‌شود اما باید بگویم که این زمین‌ها در چارچوب قانون و مقررات به جوانان اجاره ۹۹ ساله داده می‌شود.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: تسهیلات کم بهره و آب مورد نیاز را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و اگر چه ایجاد زیرساخت‌ها به عهده خود افراد است اما در این زمینه نیز مساعدت لازم را خواهیم داشت.

هیچ فردی در عقب افتادگی این استان خود را سهیم نمی‌داند

بازوند گفت: در این فرآیند جوانان تعاونی‌های کوچکی را تشکیل دهند و با هم همفکری و زبان مشترک و همچنین هنر فروش محصولات را داشته باشند.

وی با بیان اینکه از جوانان در این طرح نهایت حمایت را خواهیم داشت، گفت: هم اکنون افرادی هستند که به دنبال ۵ هزار هکتار از این زمین‌ها هستند چرا که می‌دانند بهشت سرمایه گذاری است لذا جوانان باید از این بهشت سرمایه گذاری نهایت استفاده را داشته باشند.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: مشکلی که در کرمانشاه داریم این است که هیچکس در عقب افتادگی این استان خود را سهیم نمی‌داند.

بازوند افزود: اگر استان ما از ریل توسعه عقب افتاده همه در آن سهیم هستیم، این استان به لحاظ زیرساختی و امکانات بی نظیر است و هیچکس نباید در پیشرفت و توسعه شهر خود تماشاچی باشد باید همه پای کار بیایند و برای توسعه استان تلاش کنند./مرصاد

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :