به گزارش کلهرنیوز ، کیوان کاشفی ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز ملی صادرات در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: روز پنج شنبه پنجم دی‌ماه با حضور صادرکنندگان استان کرمانشاه مراسم روز صادرات برگزار خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: در این مراسم از ۱۳ صادر کننده برتر استان که طی آیتم‌های اعلام شده برگزیده شده‌اند تقدیر می‌شود؛ این افراد از بین ۸۰ نفر از ثبت نام کنندگان انتخاب و معرفی خواهند شد.

کاشفی بیان داشت: در ۸ ماهه سال جاری ۱۵۱ درصد افزایش واردات داشتیم که اغلب آن مربوط به مواد اولیه کارخانه هاست و این نشان از فعالیت بیشتر کارخانه‌ها و فعالیت‌های صنعتی است و می‌تواند نقطه مثبتی باشد که تولیدات کارخانه‌ها افزایش یافته است.

این مسئول از بازگشایی مرز سومار طی امروز خبر داد و افزود: امیدواریم با این بازگشایی تا پایان سال بتوانیم کاهشی که در صادرات داشتیم را جبران کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه توریست درمانی و کشاورزی استان را بهترین زمینه در امر تجارت دانست و خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم که با راه اندازی یک خط پرواز کرمانشاه نجف بتوانیم در جذب توریست سلامت مؤثر باشیم.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران به تقویت بحث صادرات به سوریه تاکید کرد و گفت: چون خط ارتباطی ما با سوریه طولانی است و در حال حاضر کالاهای ایرانی از طریق عراق به سوریه صادر می‌شود به همین منظور سعی می‌کنیم حمل ترانزیت زمینی به سوریه را راه اندازی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه مشکلات صادرات و واردات سیمان پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر عراق صادرات و واردات سیمان به کشورش را محدود کرده و این فقط برای استان ما نیست بلکه برای کل کشور است.

کاشفی بیان داشت: ما حدود ۱۸ کارخانه سیمان در عراق داریم و ۶ کارخانه دیگر در مراحل پایانی احداث هستند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: برای توسعه صادرات برنامه‌های زیادی در دست اقدام داریم، اما در حوزه صنعت به دلیل اینکه هزینه تولیدات واحدهای جدید بالاست مشکلاتی بر سر راه ما قرار دارد که باید آنها را حل و فصل کنیم.

وی از تأسیس مرکز رشد صادرات استان خبر داد و اظهار داشت: تمام تلاش خود را در این جهت به کار گرفتیم و با این کار به دنبال صادراتی کردن محصولات واحدهای تولیدی هستیم.

این مسئول بیان داشت: اگر در هر سال ۵ تا ۶ واحد جدید را غنی کنیم و وصل به صادرات کنیم به اهدافمان خواهیم رسید./مرصاد

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :