به گزارش کلهرنیوز ،  حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با فیلترینگ تلگرام ضمن اعلام مخالفتش با این موضوع اظهار داشت: معتقدم که فیلترینگ در ایران اقدامی هزینه‌بر و بی‌نتیجه است.

وی «فیلتر» را عنوان امروزی دانست و مطرح کرد: فیلترینگ در گذشته با اسامی محدودسازی و مسدودسازی بود. در برهه‌ای استفاده از ویدئو جرم و ممنوع بود. سپس ماهواره جای ویدئو را گرفت اما بی‌نتیجه بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: هرگونه برخورد با فیلترینگ هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کرد و اتفاقا رغبت بیشتری هم برای استفاده از این ابزار صورت گرفت. زمانی که استفاده از برخی وسایل محدود شد، مردم بیشتر تحریک شدند تا به سمت ابزارهای فیلترشده سوق پیدا کنند.

*فیلترینگ تلگرام نتیجه عکس خواهد داد

فلاحت‌پیشه نتیجه فیلترینگ‌های گذشته را معکوس دانست و گفت: موضوع فیلترینگ تلگرام هم همین است. فیلتر بی‌محابا در دنیایی که رسانه به یک هیولا تبدیل شده است، نتیجه عکس خواهد داد.

وی بر همین اساس تصریح کرد: امروز رسانه فراتر از قدرت‌های فیزیکی است و هرگونه امکان جایگزینی وجود دارد. نگاه فیلترینگ را به هیچ وجه قبول ندارم اما برخی از مباحث است که امنیت ملی را تهدید می‌کند و باید در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث قرار بگیرد.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه آیا جایگزین داخلی مناسبی برای تلگرام وجود دارد یا خیر، بیان داشت: ما در زمینه رسانه‌ای همواره عقب بوده‌ایم و ممکن است که این عقب ماندگی باز هم ادامه پیدا کند.

*نگرانی مردم از فضای تفتیش محور در فضای مجازی

فلاحت‌پیشه در ارتباط با برخی از مباحث مطرح‌ شده مبنی بر ناامن بودن پیام‌رسان‌های داخلی عنوان کرد: مردم از نگاه تفتیش‌ محور فضای مجازی نگران هستند. مباحث خوبی در کمیسیون امنیت ملی شکل خواهد گرفت.

بیش از ادعای صورت گرفته باید کار کنیم. این جمله را نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد و ابراز داشت: در حوزه فضای مجازی بیشتر شاهد ادعاهای تقابلی هستیم تا اقدام و عمل. جامعه ایران به رغم تمام محدودیت‌ها و تحریم‌ها جزو جوامعی است که سطح بالایی از حضور در فضای مجازی را تجربه می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه برخوردهای منع‌ساز در حوزه فضای مجازی پاسخ مطلوب نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهد فیلتری صورت بگیرد، باید از توان بالایی برخوردار باشیم تا به وسیله سایر پیام‌رسان‌ها برای مردم جذابیت ایجاد کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید :