به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که در استانداری برگزار شد، از پیشرفت ۷.۵ درصد پروژه طرح جامع گمرک پرویز خان انتقاد کرد و اظهار داشت: پس از گذشت ۱۱ ماه این میزان پیشرفت اصلاً قابل قبول نیست.

استاندار کرمانشاه افزود: سال گذشته یک ماه پس از کلنگ زنی طی بازدیدی که از این طرح داشتیم اعلام کردم پیمانکار این پروژه باید خلع ید شود چرا که توانایی انجام این کار را ندارد.

وی بیان داشت: البته در این کار و تعللی که پیش آمد شاید معاون عمرانی هم بی تأثیر نیست و این کوتاهی‌ها موجبات تأخیر این پروژه را رقم زده است.

بازوند خاطر نشان کرد: بارش باران و سرما و هر بهانه‌ای در این راستا نمی‌تواند توجیهی برای تأخیر در این پروژه باشد چرا که قصد و نیت ما کار جهادی است و نمی‌توانیم به این صورت کار کنیم و بعد بگوییم کار جهادی انجام دادیم.

مدیر ارشد استان گفت: بحث زیرساخت‌ها در صادرات برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در این شرایط سخت حاکم بر کشور نهایت تلاش خود را در این جهت به کار بگیریم.

وی قصور گمرک کشور را در این راستا بی تأثیر نداست و تاکید کرد: البته پیمانکاری که کار نمی‌کند و سر وقت حق و حقوق آن‌را پرداخت می‌کنند یک پیمانکار رانتی است که باید تکلیف آن روشن شود.

بازوند در ادامه با تاکید بر اینکه ساختار صادرات محصولات کشاورزی ظرف مدت ۱۰ روز باید اصلاح شود، گفت: تأخیر در صادرات برخی کالاهای کشاورزی سبب فساد محصولات می‌شود و این می‌طلبد که با طرف عراقی تدابیر لازم انجام شود تا این مشکل برطرف شود.

استاندار کرمانشاه افزود: برنامه زمان بندی اصلاح شده را تا هفته آینده تهیه و جلسه‌ای در پرویز خان برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از معاون اقتصادی خواست تا در خصوص سرمایه گذاری چینی جهت احداث کارخانه کاشی در کرمانشاه توضیحاتی ارائه دهد و گفت: این پروژه به تأیید بانک مرکزی و سازمان سرمایه‌گذاری خارجی رسیده است و می‌تواند یک فرصت استثنایی برای استان کرمانشاه باشد.

بازوند با اشاره به اینکه ما به دنبال بهبود فضای کسب و کار هستیم و نباید این فرصت را از دست دهیم، تصریح کرد: اگر به دنبال توسعه صادرات هستیم این یک فرصت برای ما محسوب می‌شود که در این راستا مدیران باید نهایت حمایت خود را از آنها بکار بگیرند و توجه به مسائل غیرکارشناسی نداشته باشند./مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :