به گزارش کلهرنیوز ،  آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت:  بندگی انسانها انتها ندارد و همیشه باید تحت تربیت پروردگار باشیم.

وی افزود: عبادت و بندگی رستگاری است  و فطرت توحیدی ما را شکوفا می کند، کاری که تمام پیامبران برای آن ارسال شده اند تا انسانها را بشارت و انذار دهد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: این شهید عزیز خلیفه الله بود و کاری خدایی کرد، عوامر اسلام را پیاده کرد و در مقابل کفر یک تنه ایستاده بود و استعداد خدادادی اش را شکوفا کرد.

آیت الله علما بیان داشت: این شهید بزرگوار از جوانی در خدمت اسلام بود و در راه اسلام جنگید.

وی با تصریح اینکه حاج قاسم ها قدرتها را به زانو در می آورند، گفت: سردار سلیمانی اعجوبه ای از بندگی و اطاعت بود، به محض اینکه سرکشی از خانه شهیدی می کرد می گفت خانه شهدا را امام زاده ها می دانم.

وی اظهار داشت: حاج قاسم در یک روستا دورافتاده کرمان بود که به لطف خدا عراق و کشورهای دیگر را نجات داد.

نماينده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: البته ما مثل حاج قاسم سلیمانی در سپاه صدها نفر داریم و ترامپ و امثال او بداند هرکدام از این بزرگان ما که شهید شود بلافاصله پرچمش را دیگری بلند می کند.

وی ادامه داد: اما از کرامات خداوند تعالی است که انسانها را خلیفه قرار داده و قدر این خلافت را بدانید. اگر این دفینه های وجود انسان خودش را نشان دهد حاج قاسم ها ایجاد می شوند.

آیت الله علما گفت: تمام وجود این شهید عزیز ابتکار و حرف های تازه بود و منشا همه اینها اخلاص این آدم بود. در سی و پنج سال آشنایی که ایشان داشتم به این شناختمش که اخلاص از تمام وجودش می بارید.

وی بیان داشت: ایشان انسان ویژه و خاصی بود   توکل فوق العاده ای داشت و جزو ملوک الجنة است.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: این شهادت بزرگ را خدمت حضرت حجت الله (عج)  و خدمت خود ایشان تسلیت می گوییم تمام عمر خود را در خدمت اسلام گذراند.

وی افزود: راه او ادامه دارد،  فکر او بسته نشده و همه اصحاب مقاومت دنیا خونخواه او هستند. سیاسیونی که هنوز آمریکا را نشناختند، بشناسند. امام راحل فرمودند که من پنجاه سال آینده را میبینم و بی جهت نمی فرمایند امریکا شیطان بزرگ است.

آیت الله علما تصریح کرد: فقدان او تلخ است اما کام خیانتکاران تلخ می کنیم.  پاداش حاج قاسم سلیمانی فقط شهادت است.

وی گفت: ایشان تربیت شده اسلام و امام راحل بود، شخصیت والایی در خدمت اسلام بود.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: سردار سلیمانی یک شخصیت بی نظیر و موثر بود که از دست دادیم و امروز همه مردم ایران عزادارند.

وی اشاره ای به تلاش های این سردار مجاهد در بازگشایی مرز خسروی داشت و گفت: ابومهدی و سردار سلیمانی در بازگشایی مرز خسروی بسیار موثر بودند./مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :