به گزارش کلهرنیوز ، حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب با تسلیت شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام گفت:

انالله و انا الیه راجعون

منَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا﴿۲۳﴾

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

امام جمعه اسلام آبادغرب  اظهار کرد: شهادت مجاهد خستگي ناپذير،سرباز ولايت وسردار ميدان نبرد ،سپهبد پاسدارشهیدحاج قاسم سلیمانی و سرداررشید اسلام ابومهدی مهندس و شهدای عزیزعراقی برقطب عالم امکان امام زمان و نایب بر حقش امام خامنه ای و همه مجاهدان وآزادگان عالم تسلیت باد.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی بیش ازهرچیز دوست داشت او را سرباز ولایت خطاب کنند.عظمت او در اطاعت آگاهانه و اخلاص و مجاهدت دائمی بود.او بارهاآرزوی شهادت کرد وبه آرزویش رسید.

حاج قاسم یک فرد نبود او نماد یک تفکر ویک راه نورانی و سمبل نصرت دین خدا و جهاد برای رهایی همه مظلومان عالم بود.او پرورش یافته مکتب امام خمینی و سرباز مخلص امام خامنه ای بود.

حجت الاسلام  مهری عنوان کرد: آمریکا با این اقدام بزدلانه و شبانه و تروریستی مرتکب یک حماقت راهبردی شد.دولت خبیث آمریکا در صدد بود که به زعم باطل خود پیروزمندانه ازعراق خارج شود. شهادت سردار سلیمانی اما؛آغاز کار است.فصل جدیدی در اوج گیری جبهه مقاومت و موجب اتحاد جهان اسلام و جبهه مقاومت اسلامی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تروریسم جهانی به رهبری آمریکا و صهیونیسم باید از این پس با کابوس انتقام سخت مقاومت اسلامی زندگی کنتد.انتقام از خون قاسم سلیمانی یک مطالبه اسلامی است نه ایرانی… ، او بنیانگذار هسته های مقاومت بین الملل اسلامی در دوران اخیر بود. حشدالشعبی عراق،فاطمیون افغانستان،زینبیون پاکستان،حزب الله لبنان،انصارالله یمن، قوات الوطنی سوریه و مقاومت فلسطین و همه آزادیخواهان جهان، خونخواه خون پاک و تاریخ ساز او خواهند بود.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: به اندازه عظمت و بزرگی مصیبت فقدان او و یارانش، برکات خونشان بیشتر خواهد بود. ریشه فتنه های عراق و لبنان رسواخواهد شد.  دشمنان بدانند مکتب خمینی و خامنه ای، سلیمانی ها دارد و به لطف الهی وعنایات امام زمان(عج)، دشمن به زودی نتیجه خباثت خود را خواهد دید.

وی افزود: سلیمانی نماد وحدت و اتحاد جهان اسلام بود و خون پاکش ان‌شاءالله افق های جدیدی را برای وحدت بیشتر جهان خواهد گشود. انتقام حاج قاسم و ابومهدی مهندس را با فتح قدس خواهیم گرفت و جهان بدون آمریکا را تجربه خواهیم کرد.

امام جمعه شهرستان اظهار کرد: صهیونیسم خبیث بداند، شهادت سردار مقاومت اسلامی، زنگ زوال سریعتر اسرائیل پلید را زودتر از سال ۲۰۲۵به صدا درآورده است…

او به افتخار عملی سازی وعده ی خمینی کبیر در تشکیل هسته های مقاومت، به فرمان امام خامنه ای نائل آمد و قطعا این افتخار به دست سرداران و سربازان دیگر محقق خواهدشد.

شهادت در ایام میلاد حضرت زینب کبری(س) و در آستانه فاطمیه، نشان از قبولی مجاهدتهای این سردار مدافع حرم اهلبیت و زینب کبری(س) است.

نقش و عظمت سپاه پاسداران و سپاه قدس و اقتدار و مظلومیت این نیروی انقلابی، بار دیگر برای همگان ثابت شد.

عاش سعیدا و مات سعیدا شهد شیرین و شربت شهادت گوارای وجودت .سرداربی ادعا شادی روحش صلوات

حجت الاسلام مهری  در بخش دیگری از سخنان خود به رزمایش مرکب دریایی؛ نماد اقتدار منطقه‌ای ایران اشاره کرد و گفت:

۱. رزمایش مشترک ایران با دو کشور قدرتمند اقتصادی و نظامی جهان در اوج فشار حداکثری و سیاست منزوی‌سازی ایران، باز هم دست برتر ایران در مقابله با آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش را نشان داد.

۲. تداوم شکستهای زنجیره‌ای آمریکا و عربستان: در واقع دو اجلاس دوحه و مالزی، را می‌توان آغاز صورت‌بندی جدید قدرت و شکل گیری بلوک نوین قدرت سیاسی و اقتصادی در آسیا و جهان اسلام دانست که خارج از اراده‌ی آمریکا و هم‌پیمانانش شکل می‌گیرد.

۳. در کمتر از ده روز رزمایش سه کشور بزرگ آسیا، برگ برنده‌ی دیگری از مواجهه قدرتمندانه‌ی ایران در فرصت سازی از تهدیدهای استکبار را ورق زد و فصل نوینی از ائتلاف منطقه‌ای و جهانی را پدیدآورد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به ویژگیهای رزمایش سه گانه ایران، روسیه و چین گفت:

۱. اولین رزمایش مشترک دشمنان آمریکا

۲. این اولین بار در طول تاریخ ایران در قبل و بعد ازانقلاب است که سه کشور مهم منطقه که دو کشور آزآن، عضو شورای امنیت هستند، با هم به مانور مشترک نظامی دست می‌یازند.

۳. این رزمایش در مساحت ۱۷هزار کیلومتر مربع

۴. نگرانی آمریکا از این ائتلاف به خاطر این است که، از تجمع سه کشور چین با ثروت سرشار و هنگفتش، روسیه با توانمندی کم نظیر نظامی اش، ایران با عمق کم نظیر راهبردی‌اش، جلوگیری نماید

وی  در باره‌ی چرایی برگزاری این رزمایش بیان داشت؛

۱. قدرت بازدارندگی و پاسخگویی و واکنش سریع ایران از منافع خود و هم‌پیمانانش را روشن ساخت.

۲.هم‌پیمانی راهبردی ایران و روسیه در دفع بزرگترین حمله‌ی نظامیِ تکفیری‌ها موجب شد، اعتماد این کشورها به صداقت و قدرت ایران جلب شود.

.

۳. حضور موفق مقتدرانه ایران در آبهای بین المللی جهان، باعث گردید کشورهای مختلف و ازجمله روسیه و چین به این قدرت باور پیدا کنند.

۴. چین و روسیه، با پاکستان و هند و عربستان و امارات، مبادلات گسترده اقتصادی و روابط خوب سیاسی دارند، اما وابستگی این کشورها به

آمریکا و عدم استقلال این سه کشور باعث می‌شود دربزنگاههای حساس سیاسی و امنیتی، در جبهه آمریکا قراربگیرند. برخلاف ایران

حجت الاسلام مهری با بیان  پیام‌های روشن رزمایش کمربند امنیت دریایی گفت:

۱. ایران انقلابی که؛ پر جمعیت‌ترین، بزرگترین، مهم‌ترین و قدر تمندترین کشور منطقه است

۲. این رزمایش نشانه‌ی دیگری از افول نفوذ و سیطره آمریکا بر جهان

۳. ” نگاه به شرق” راهبرد مهم اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که اکنون ارتش جمهوری اسلامی آن را مدّ نظر قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته شاهد شهادت یکی از خلبانان متعهد ومتخصص نیروی هوایی ارتش بودیم؛ شهید محمد رضا رحمانی که حافظ ده جز. قرآن بود .ویکی از زبده ترین و برجسته ترین خلبانان ارتش مقتدرمان بود که به فیض عظمای شهادت نایل آمد.(شادی روحش صلوات)

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به ۱۷ ی ماه، گفت: این روز سالروز دو واقعه عبرت‌آمیز و درس‌آموز است. اولی به سال ۱۳۱۴بر می‌گردد که روز دستور رضاخان برای کشف حجاب است و دومی به سی و دوسال بعد؛ ۱۷دی ماه ۱۳۵۶ برمی گردد، روزی که به ساحت امام راحل، که مرجع محبوب شیعیان بود اهانت شد

۲. مبارزه با نمادهای هویت‌بخش؛ ترفند هویت‌ستیزان؛ از سال ۱۳۰۷ قانون لباس متحدالشکل تصویب شده و از آغاز سال ۱۳۰۸ کارمندان ادارات در داخل اداره و بیرون، موظف به پوشیدن لباس متحدالشکل غربی شدند. این حرکت در یک روند شش ساله و ازآغاز سال ۱۳۱۴، سیر سریعتری به خود گرفت. رضاخان که به ترکیه رفته بود وتحت تاثیر اصلاحات غربی و دین ستیزانه کمال آتاتاتورک قرار گرفته بود. از بهار همان سال، اجرایی سازی قانون لباس متحدالشکل مردان و کشف حجاب بانوان و منع روضه خوانی را به شکل علنی‌تر وبا شدت بیشتر پی گیری کرد. سی و دوسال بعد درسالروز واقعه ننگین کشف حجاب و در روز ۱۷دی ماه ۵۶، وزیر فرهنگ وهنر وقت(داریوش همایون) مقاله‌ای را در روزنامه اطلاعات آن روز با نام مستعار ” احمد رشیدی مطلق”با عنوان “ایران و استعمار سرخ و سیاه” نوشت و ۱۵خرداد را حاصل اتحاد روحانیون و کمونیستها دانست و با وقاحت تمام به امام خمینی اهانت کرد.

وی با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های این دو حادثه افزود:

یک- تمرکز استعمار بر نمادهای هویتی ایران اسلامی

️راز این تهاجم هویتی، در این است که نمادهای هویتی، معبر ورود به حقیقت هویت‌اند. آنان که در گذشته و حال، حجاب و چادر و پوشش ملی را نادیده می‌انگارند، باید بدانند که، این نماد بسیار مهم، فراتر از یک وسیله صیانت بخش از جنسیت و عفت زنان است. در این راستا؛ ” دو گانه سازیِ خواسته یا ناخواستهء “حجاب- آزادی” یا ” حجاب اجباری و حجاب اختیاری”، توسط رسانه‌ها و عناصر بیگانه استمرار فرهنگ استعماری و استبدادی و نوعی فریب باطل است، که بایدبا تبیین منطقی و عالمانه و هنرمندانه باید به مواجهه‌ی با آن پرداخته شود.

دو- مقابله مردم مسلمان به رهبری روحانیت در سال ۱۳۱۴ اگر چه شعله‌ی روشن و تابناکی در دل ظلمات رضاخانی شد.

وی اضافه نمود:  اکنون و در هنگامه جنگ هویت محور و چندلایه‌ی دشمن، بازهم حجاب؛ این نماد بارز هویت اسلامی زن مسلمان ایرانی در نوک حمله دشمنان و عوامل مزدور آنان است. مبارزه با این جنگ هویتی و قداست شکنانه، نگاهی عمیق، اندیشه‌ای ژرف و حرکتی منسجم و شبکه‌ای با بهره مندی از قلم فاخر، بیان نافذ و فرهنگ سازی هنرمندانه را می‌طلبد که در جای خود باید به آن پرداخته شود. انشاء الله

حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از خطبه ها به عملیات کربلای پنج بعنوان الگوی فرصت‌سازی از تهدیدها اشاره کرد و گفت:

۱. عملیات کربلای چهار با عدم الفتح مواجه شد و درهمان روز اول، با تقدیم صدها شهید و مفقود و هزاران مجروح، متوقف گردید و امواجی از غم و اندوه را در دلهای دریایی رزمندگان اسلام پدیدآورد.

۲. اما کربلای ۵؛ از دل شرایط پر از تهدید، تبدیل به فرصت شد! نه دوستان و نه دشمنان، باور نمی‌کردند، در کمتر از دوهفته بعد، عملیات بزرگ دیگری انجام شود. در بهمن ماه سال ۶۱، وقتی عملیات والفجر مقدماتی با عدم الفتح مواجه شد.

۳. راز تبدیلِ تهدید شکست عملیات کربلای ۴ به فرصت پیروزی بزرگ عملیات کربلای پنج را در عوامل مختلفی می‌توان برشمرد که مهمترین آنها عبارتند از:

۱. اعتماد و اتکاء به وعده‌های الهی در نصرت بندگان خود؛

۲. روحیه اطاعت از سلسله مراتب پایین فرماندهی تا امام امت؛

۳. تکلیف محوری و روحیه عمل به وظیفه و عمل بهنگام؛

۴. زمان شناسی و عملِ در لحظه با نگاه استفاده ازفرصت زمانی مناسب؛

۵.برنامه ریزی و طراحی مناسب بر اساس اصل غافلگیری و با رویکرد وارد کردن ضربه اول؛

۶. بیرون آمدن از لاک دفاعی و نگاه و رویکرد تهاجم به دشمن؛

۷. توان بازسازی نیرویی و امکاناتی باسرعت و دقت متناسب؛

۸. انسجام و هماهنگی و وحدت بین قوا و نیروهای رزمنده با تقویت انگیزه درونی و بیرونی رزمندگان.

اصولی که این روزها درجنگ همه جانبه دشمن بدان نیازداریم .

امام جمعه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: حمله ترکیبی ارتش تروریستی آمریکا به مقر تیپ ۴۵ کتائب حزب الله،وابسته به حشدالشعبی( بسیج مردمی) در شامگاه جمعه،ششم دی ماه،موجب شگفتی و تعجب ناظران بین المللی وتحلیلگران سیاسی شد.انجام این حمله در شرایط کنونی بیشتر شبیه یک حماقت سیاسی و خطای راهبردی است. از روزی که فتوای مرجعیت برای دفاع از عراق و عتبات عالیات صادرشد و بیش از دو میلیون نفرازجوانان عراقی ازشیعه و سنی و حتی مسیحی به این دعوت لبیک گفتند، آمریکا دریافت که حملات بی امان تکفیری ها در جنگ های نیابتی به نتیجه نخواهد رسید. حشدالشعبی از میان آتش فتنه ی تکفیری- صهیونیستی مانند ققنوسی شد که سر برآورد و در کوران این حوادث آبدیده شد. دلیل حملات دزدانه ی پهپادی رژیم صهیونیستی و آمریکا در ماههای گذشته ،همین عصبانیت جبهه استکبار از این نیروی مردمی و دینی است.

وی با تشریح چرایی حمله آمریکا به حشدالشعبی در شرایط کنونی گفت:

۱- شرایط شکننده ی قدرت درعراق که محصول تداوم ناامنی و هرج و مرج و خلا قدرت در عراق است، آمریکا را تطمیع کرده است تا از ضعف اقتدار عراق سوء استفاده کرده و پروژه های خود را سریعتر و عیان تر به پیش ببرد.

۲-بازگشایی اتوبان القائم که به کریدور مقاومت شهرت یافته و پایتخت های چهار کشور ایران، عراق،سوریه و لبنان را بهم متصل می کند، یکی از نقاط اصلی نگرانی آمریکا است. انجام این عملیات در این منطقه به نوعی اقدام برای ناامن سازی این بزرگراه استراتژیک است.

۳ – با شروع التهابات و اغتشاشات در ایران، آمریکا به تصور این که ایران مشغول رفع و رجوع ِ مشکلات داخلی خود است طبعا از کشورهای هم پیمان خود غافل خواهد شد.

۴-از زاویه نگاه دیگر ،در بازی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ در اندیشه ی تقلّا کردن برای اعتبار بیشتر و آورده های بین المللی بهتر برای روزهای تبلیغات انتخاباتی است.

۵- دلیل دیگر را در عصبانیت آمریکا از رزمایش سه گانه ایران و روسیه و چین و بی اعتباری فشار حداکثری آمریکا می توان دانست.

امام جمعه شهرستان با بیان پیامدهای حمله به حشدالشعبی عنوان کرد:

اولا: این اقدام تا حدود زیادی، انسجام آسیب دیده ی بافت درونی عراق را ترمیم کرده است

ثانیا: به تشدید روحیه ضدآمریکایی و ضداستکباری مردم عراق کمک کرده است

ثالثا: به محبوبیت مردمی حشدالشعبی و اقتدار بیشتر این نیروی راهبردی کمک کرده است

رابعا: اکنون همه می دانند، تبدیل حملات نرم آمریکا به حملات سخت نظامی، نشان از عدم درایت و فقدان محاسبات عقلانی آمریکا است و در میان و بلند مدت به ضرر آمریکا و جبهه غرب در عراق و منطقه است.

/اسلام آبادخبر

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :