به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند ظهر امروز شنبه در نشست رسمی شدن سه مرز «شوشمی، شیخ صله و سومار» که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه رسمی شدن این مرزها توسط دولت ابلاغ شده است باید شخصی متولی رصد این موضوع می‌شد که آیا این مصوبه توسط امور خارجه کشور ما به امور خارجه عراق اعلام شده باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: در حال حاضر استاندار حلبچه اذعان دارد که هنوز از وزارت امور خارجه عراق رسمی شدن مرزهای شیخ صله و شوشمی به ما ابلاغ نشده است و این یک حلقه مفقوده ای است که وجود دارد چرا که ما یک طرف این معادله هستیم.

بازوند خاطر نشان کرد: به فرض اینکه این موضوع هم ابلاغ شود ما باید مجوز دولت مرکزی را برای تردد مسافر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در مرز شوشمی قسمتی از زمین در اختیار سپاه قرار دارد و لازم است که جابجا شود، گفت: برای انتقال سپاه که مأمور حفاظت از مرزها هستند حدود ۳ میلیارد تومان بودجه لازم است.

استاندار کرمانشاه بر آماده کردن هر چه سریع‌تر زیر ساخت‌های این مرزها تاکید کرد و افزود: تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری باید زیرساخت‌ها آماده شود و ۱۰۰ درصد اعتبار لازم در اختیار راهداری و حمل و نقل قرار بگیرد.

بازوند با بیان اینکه اگر زیرساخت‌ها در مرزهای ایران آماده باشد، طرف عراقی نیز نمی‌تواند هیچ بهانه‌ای بگیرد، گفت: بر این اساس همه دستگاه‌های ذیربط از جمله مرزبانی، گمرک راهداری و حمل و نقل و دیگر دستگاه‌های ذیربط باید برای مسائل مربوط به مرز هماهنگی لازم داشته باشند و یک کارگروه تشکیل دهند./مرصاد

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :