به گزارش کلهرنیوز ، مرزبان نظری از خرید امکانات و تجهیزات هوشمندسازی برای ۲۰۰ کلاس درس  توسط این اداره کل خبر داد و اظهار داشت: طرح هوشمندسازی در مدارس استان کرمانشاه از سال‌های گذشته آغاز شده و اکنون ۲۰۰ کلاس درس نیز در دست انجام است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طبق برنامه خرید تجهیزات حدود ۲۰۰ کلاس درس صورت گرفته که به محض وصول در اختیار آموزش و پرورش استان قرار خواهد گرفت گفت: در شهرستان‌های استان نیز مدارس بالای پنج کلاس درس هوشمندسازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در مدارس بیش از سه کلاس درس نیز حداقل یک کلاس هوشمندسازی شده است بیان کرد: این کلاس‌ها دارای یک کامپیوتر و یا لب‌ تاپ، یک دیتا پروژکتور و همچنین یک برد هوشمند است که بخش سخت‌افزاری هوشمندسازی و مورد تعهد سازمان نوسازی و قسمت نرم‌افزاری آن در اختیار آموزش و پرورش است.

نظری افزود: نحوه آموزش در این کلاس‌ها با استفاده از قلم الکترونیکی، لوح فشرده و نوارهای ویدئویی است که شیوه نامه تدریس در این حوزه توسط معاونت پژوهش آموزش و پرورش طراحی و تدوین شده است.

استانداردسازی سیستم گرمایشی ۱۱۰۰ کلاس درس در کرمانشاه 

 مدیرکل نوسازی استان کرمانشاه گفت: تا قبل از شروع فصل سرما، سیستم گرمایشی ۱۱۰۰ کلاس درس در سطح استان استاندارد شدند.

 وی با بیان اینکه یک مدرسه دو کلاسه با زیر بنای ۱۰۲ متر مربع و با اعتباری بیش از ۲۱۵ میلیون تومان ساخته شده است عنوان کرد  این مدرسه قبل از دهه فجر امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

نظری با اشاره به اینکه آمادگی کامل لازم، جهت ساخت مدارس استثنایی در سطح استان کرمانشاه وجود دارد گفت: حدود پنج سال است درگیر ساخت مدرسه اوتیسم هستیم، نقشه، زمین و خیر آماده است.

 وی با بیان اینکه دو مدرسه استثنایی در شهر سرپل‌ذهاب افتتاح شده است بیان کرد: نیاز به فضای آموزشی این کودکان سه برابر یک دانش‌آموز عادی است و یکی از مشکلات عدیده در این بخش کمبود معلم با تخصص ویژه این مدارس است.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه اظهار کرد: هر یک از این مدارس استثنایی بازسازی شده در متراژ ۸۰۰ مترمربع با اعتبار ۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی خیرین و  ۷۰۰ میلیون تومان از سوی مشارکت نوسازی مدارس استان کرمانشاه و با نظارت اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است.

۶۸ مدرسه در دهه فجر در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از افزایش سرانه فضای آموزشی هر دانش‌آموز  در استان کرمانشاه خبرداد و گفت: پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر ۲۰ مدرسه با ۶۸ کلاس درس است و این پروژه‌ها با زیربنای بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع و با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه‌ها حاصل حمایت خیرین است گفت: از سال ۹۲ تاکنون با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد تومان کلیه مدارس بالای سه کلاس درس در سطح استان به سیستم حرارت مرکزی شوفاژ و پکیج مجهز شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز ۸۲۱ کلاس درس روستایی با اعتبار ۱۳۷ میلیارد ریال به سیستم گرمایشی  حرارت مرکزی و شوفاژ مجهز شده و دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید عنوان کرد: خوابگاه دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه با متراژ ۳۳۰۰ مترمربع و اعتبار اولیه ۴ میلیارد تومان در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

نظری با بیان اینکه  طراحی این پروژه توسط مجموعه نوسازی مدارس استان  انجام شده و پروژه در مرحله مناقصه است افزود:  دهه فجر امسال همچنین احداث مدرسه ۶ کلاسه سریاس باینگان با ۲۷۵ متر مربع از محل اعتبارات ملی کلنگ‌زنی خواهد شد./تسنیم

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :