به گزارش کلهرنیوز ، خشم طبیعت یکبار از دل زمین برمی‌آید و می‌شود زلزله و در چشم به هم زدنی همه دار و ندار آدم را به تلی از خاک تبدیل می کند و گاهی هم از دل آسمان برمی‌آید و می‌شود سیلی که خانه و کاشانه‌ها را به دست آب روان می‌دهد.

مثل شرق ایران که آسمانش مصیبتی بزرگ را به بار آورده و کاشانه‌های بسیاری را ویران کرده است؛ سیل ویرانگر سیستان و بلوچستان این روزها داغ بزرگی بر دل همه ایرانی‌ها گذاشته و یک سیل همدلی را از سراسر این خطه سخاوتمند به سمت سرزمین رستم دستان روانه کرده است.

بسی ناراحت کننده است که این سیل ویرانگر به بسیاری از هم وطنان مان آسیب های جدی وارد کرده است، طوری که بسیاری از مردم خانه و کاشانه شان را از دست دادند.
سیل زدگان انسان های با عزت نفسی هستند که بسیاری شان حتی درخواست کمک نمی کنند، اما حسن انسان دوستانه خیران و مردم سبب می شود خود آستین بالا زده و به کمک آنها بیایند.

مردم سیل زده سیستان و بلوچستان همچنان و حتی بیشتر از قبل به کمک های مردمی و دستگاه ها نیاز دارند، پس خوب است از هر طریق ممکن به یاری شان برویم و سهمی کوچک در کمک به انسان هایی داشته باشیم که تا چند روز پیش آسوده خاطر در منازل امن خود زندگی آرامی داشتند.

 درد بسیار بزرگی است در غم فرورفتن کشوری که مردمش همیشه با هم همدل و یک زبانند و از زمان جاری شدن این سیل نیروهای مردمی در کنار مسئولان قرار گرفتند و با تمام توان سعی در کاهش آسیب های این سیل و کمک به مردم سیل زده کردند.

برپایی ۱۰۴ پایگاه ثابت و سیار به منظور جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان سیستانی

محسن رخصی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۴ پایگاه در استان به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان برپا شده است، اظهار داشت : مردم با سخاوت استان می توانند با شماره گیری کد دستوری #۱*۸۸۷۷* کمک‌های خود را به مردم سیستان و بلوچستان اهدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵۶ پایگاه از سوی مراکز نیکوکاری و باقی توسط این نهاد مستقر شده‌اند. همچنین مردم با سخاوت استان می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱*۸۸۷۷* از طریق گوشی های همراه کمک های خود را به مردم سیستان و بلوچستان اهدا کنند.

ا

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه تاکید کرد: شماره حساب ۰۱۰۹۳۹۰۹۳۹۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۹۶۲۷ نزد بانک ملی شعبه ارشاد اسلامی نیز آماده دریافت کمک های نقدی مردم خیر استان برای سیل زدگان است.

رخصی تصریح کرد: کمک های نقدی و غیرنقدی مردم نیک اندیش استان در اسرع وقت به دست سیل زدگان سیستان و بلوچستان خواهد رسید.

ارسال کمک های مرحله دوم  مردم استان کرمانشاه به سیل زد‌ه‌ها

فرزین معتمدی، رییس جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز با بیان به اینکه جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یک محموله کامل شامل مواد غذایی  و ۳۰ هزار بسته آب معدنی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان  ارسال کرد اظهار داشت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان مردم نهاد نقش بسزایی در جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم را به عهده دارد.

وی افزود: طی هفته گذشته ۷۰۰ پک غذایی ۷۲ ساعته شامل مواد غذایی و برنج، روغن، حبوبات، قند و چای به جنوب کشور ارسال کرده  است.

 معتمدی عنوان کرد: از روز گذشته تا به امروز مرحله دوم اهدایی مردم از قبیل برنج، حبوبات، پتو و البسه بارگیری شده و تا چند روز آینده به دست سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان خواهد رسید.

معتمدی با اشاره به اینکه تا به امروز ۲۵ میلیون تومان کمک های نقدی مردم استان به سیل زدگان سیستان و بلوچستان بوده است بیان کرد: مردم کرمانشاه می‌توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب جاری ۹۹۹۹۹ تمام بانکها به نام جمعیت هلال احمر واریز کنند تا در اسرع وقت در اختیار مردم سیل زده سیستان و بلوچستان قرار بگیرد.

اجرای پویش سیل مهربانی همکلاسی‌ها در مدارس

مجید یزدان پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفتگو خبرنگار مرصاد با بیان اینکه دانش آموزان کرمانشاهی حمایت خود را از دانش آموزان سیستان و بلوچستان اعلام کردند، اظهار داشت: پویش سیل مهربانی همکلاسی ها هم زمان با سراسر کشور در مدارس استان نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور همسو کردن کمک ها برای دانش آموزان سیل زده اجرا شد عنوان کرد: در این میان دانش آموزان کرمانشاهی پای کار آمدند تا همدردی خود را به دانش آموزان سیل زده بلوچستان ابراز کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در این حادثه یک بار دیگر ملت ایران همدلی و انسانیت را تمرین کردند و خوشحالیم از اینکه می توانیم به بخشی از وعده هايمان عمل کنیم.

یزدان پناه. تصریح کرد: امید است در کنار سایر هم وطنان مان در ایران اسلامی، بتوانیم بخش کوچکی از مهربانی سیستانی ها که در زمان زلزله سال  ۹۶ مردم کرمانشاه را تنها نگذاشتند جبران کنیم.

وی افزود: سعی می کنیم آنچه را که خود به آن نیاز داریم و امکانش وجود دارد در اختیار مردم سیستان و بلوچستان قرار بدهیم، نه آنچه که مازاد و اضافه داریم./شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :