به گزارش کلهرنیوز ، براساس اعلام هواشناسی هوای استان طی امروز و امشب ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و بارش برف و باران خواهد بود و به تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال امدادرسانی و آماده‌باش هستند.

بارش که بخصوص در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان نمود بیشتری خواهد داشت؛ با آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالاً در برخی نقاط با سیلاب‌های محلی نیز همراه می‌شود.

بارش برف در گردنه‌ها، جاده های کوهستانی، نواحی سردسیر و معتدل موجب کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد خواهد شد.

در روز پنج شنبه (فردا) تا اوایل روز جمعه، به استثنای در برخی نقاط رگبار های موقت برف و باران و تشکیل مه، پدیده قابل توجه دیگری برای سطح استان نخواهیم داشت.

سامانه دیگری که با ریزش هوای سرد و وزش باد نسبتاً شدید همراه خواهد بود؛ از عصر جمعه تا بعدازظهر روز شنبه، سبب بارش برف در اغلب نقاط استان خواهد شد.

با خروج این سامانه، در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش شدید دمای هوا، یخبندان بویژه در طول شب و اوایل روز و تشکیل مه، مهمترین پدیده‌های جوی در سطح استان خواهند بود.

امدادرسانی به ۲۲۰ مسافر گرفتار در برف در جاده‌های کرمانشاه

فرزین معتمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه دنباگفت: به دنبال بارش‌های شب گذشته (اول بهمن) در محورهای مختلف استان به ۱۴۰ خودرو گرفتار در برف و ۲۲۰ مسافر امدادرسانی و تعداد ۶۰ نفر در پایگاه‌های هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند.

وی عنوان کرد: سه مسافر که وضعیت جسمی مناسبی نداشتند نیز به مراکز درمانی ارجاع شدند و عمده امدادرسانی های انجام شده مربوط به محورهای اورامانات بود، که در این عملیات‌ها ۴۵ نیروی هلال‌احمر پای کار بودند.

بازگشایی ۵۰ راه روستایی در کرمانشاه

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به بازگشایی راه ۵۰ روستای استان که به دلیل بارش برف مسدود شده بود، گفت: هم اکنون تمام راه‌های مواصلاتی باز است.

وی با اشاره به بارش برفی که طی ۲۴ ساعت گذشته در اکثر محورهای استان داشتیم، گفت: با اقداماتی که انجام شده، هم اکنون تمامی راه‌های  اصلی و فرعی استان باز است.

کرمی از برف‌روبی بیش از ۱۸۶۳ کیلومتر از راه‌های اصلی سطح استان در این مدت خبر داد و عنوان کرد: طی حدود پنج ساعت کولاکی که داشتیم به ۱۰۷ خودرو گرفتار در برف نیز امدادرسانی شد.

وی افزود: در این مدت ۷۸۰ تن شن و نمک در راه‌های استان مصرف شده و بیش از ۱۶۴ نیرو و ۱۰۹ دستگاه ماشین‌آلات نیز پای کار بوده است.

وی از برف‌روبی ۹۲۲ کیلومتر از راه‌های روستایی استان هم خبر داد و عنوان کرد: راه حدود ۵۰ روستای استان مسدود شده بود که اکنون بازگشایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از مصرف ۱۳۰ تن شن و نمک در راه‌های روستایی استان نیز یاد کرد و گفت: در راه‌های روستایی نیز ۴۵ نیرو و ۳۱ دستگاه ماشین آلات پای کار بودند.

کرمی با بیان اینکه در برخی از محورهای استان هم اکنون نیز درگیر کولاک مقطعی هستیم و تردد در این محورها با زنجیرچرخ امکان دارد، افزود: این محورها شامل محور اسلام آبادغرب در منطقه حسن‌آباد و چهارزبر، سرمیل در دالاهو، قلاجه در گیلانغرب، مله‌ماس در سنقر و تمامی محورهای اورامانات شامل پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و روانسر است.

وی گفت: با توجه به برودت هوایی که داشتیم، نمک‌پاشی در محورهای مواصلاتی به جهت جلوگیری از یخ زدگی نیز از صبح امروز آغاز شده است./تسنیم

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :