به گزارش کلهرنیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا برای انسان سلامتی و شخصیت والا به همراه دارد و خانواده‌ها باید از سنین کم که شخصیت بچه‌ها شکل می‌گیرد فرزندانشان را با رعایت تقوای الهی تربیت کنند و به آنها این حدود را بیاموزند.

وی با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: در عالم خلقت از ابتدا تا انتها شخصیتی والاتر از این بانوی بزرگوار تصور نمی‌شود و خوش به حال مادران که چنین روزی به نام آنها نامگذاری شده است.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: ام ابیها اقیانوسی از عظمت و کرامت هستند و یکی از القاب ایشان مبارکه است که منشأ تمام برکات و خیرات عالم هستند.

آیت الله علما با اشاره به حدیث معروف ثقلین که از شیعه و سنی فراوان نقل شده گفت: ثقلینی که پیامبر (ص) فرمودند همان قرآن و عترت (سنت) است که حضرت زهرا (س) اساس اسلام و عترت است، لذا همه مسلمانان به ویژه بانوان باید ایشان را الگوی خود قرار دهند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم کرمانشاه در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه و چهلم سردار دل‌ها گفت: بی جهت نیست که مهر سردار شهید سلیمانی بر دل‌ها نشسته است، چون ایشان ۴۲ سال در حال خدمت به مردم بود و امیدوارم همه ما هم در خدمت به مردم هرآنچه در توان داریم انجام دهیم.

امام جمعه کرمانشاه به مناسبت ۲۵ بهمن ماه و سالروز فتوای تاریخی امام خمینی (ره) درباره ارتداد سلمان رشدی اشاره کرد و گفت: این فتوا هنوز هم بر مسلمانان باقی است.

آیت الله علما همچنین مناسبت‌های ۲۶ بهمن میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره)، ۲۹ بهمن قیام مردم تبریز، ۳۰ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و دوم اسفند زمان برگزاری انتخابات را یادآوری کرد.

وی با بیان اینکه دوم اسفندماه همه باید پای صندوق‌های رأی حاضر باشند، گفت: حضور حداکثری در انتخابات امنیت کشور را تأمین کرده و در حفظ و حراست از آن تأثیرگذار است، لذا باید حضور جدی داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه تصریح کرد: حضور در انتخابات یک طرف و انتخاب شخص اصلح در طرف دیگر اهمیت دارد، لذا باید افراد مؤمن، توانمند علمی، متقی، شجاع، وارسته و امین را انتخاب کنید./مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :