به گزارش کلهرنیوز ، محبت جمالی نیا روز دوشنبه در جلسه ستاد بازسازی سرپل ذهاب افزود: از مجموع این واحدها ، مالکان ۱۹ هزار و ۲۸۹ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات موردنظر موفق به عقد قرارداد با بانک های عامل شدند.
وی اظهار کرد: تاکنون از مجموع ۳۲ هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی آسیب دیده ناشی از زلزله در سرپل ذهاب ، ۱۴ هزار و ۷۶۹ واحد احداثی و ۱۷ هزار و ۵۱۱ واحد تعمیری در چرخه بازسازی قرار گرفته اند.
سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته کار مرمت و بازسازی ۲ هزار و ۹۱۱ واحد تجاری شهری و روستایی این شهرستان آغاز شده است.
جمالی نیا گفت: در مجموع عملیات بازسازی ۱۲ هزار و ۶۳۵ واحد مسکونی آغاز شده که از این تعداد ۹ هزار و ۲۵ واحد در مناطق شهری و سه هزار و ۶۱۰ واحد نیز در روستاها واقع شده اند.
وی اضافه کرد: از مجموع واحدهای در حال ساخت ، ۱۲ هزار و ۱۷ واحد در مرحله آوار برداری ، چهار هزار و ۹۵۱ واحد در مرحله پیاده سازی و پی کنی ، سه هزار و ۱۷۲ واحد در مرحله شناژ و کرسی چینی و ۴۳۲ واحد در مرحله دیوار چینی است.
وی اظهار داشت: همچنین عملیات مرمت و بازسازی در هشت هزار و ۳۷۶ واحد مسکونی پایان یافت که از این تعداد پنج هزار و ۹۹۶ واحد شهری و ۲ هزار و ۳۸۰ واحد نیز روستایی است.
وی گفت: هم اکنون هشت گروه آزمایشگاهی مکانیک خاک نظارت بر حوزه مصالح ساختمانی و یک گروه نظارت عالی فنی شهرسازی نیز از طریق مسکن و شهرسازی با هدف نظارت بر روند ساخت و سازها در سرپل ذهاب مستقر هستند.
جمالی نیا افزود: همچنین کار نظارت بر واحدهای عرضه مصالح ساختمانی به لحاظ قیمت ، کیفیت و رعایت در دستور کار است و با متخلفان و افراد سودجو که نسبت به افزایش قیمت خودسرانه این کالاها اقدام کنند ، برابر قانون بشدت برخورد می شود.
وی بر لزوم نحوه امهال وام ها ، شرایط واحدهای مشمول مقاوم سازی ، حفظ بهداشت و سلامت عمومی ، رفع آلودگی محیط زیست و اعمال نظارت و لزوم دقت و حساسیت دستگاه های اجرایی ذیربط در فرآیند بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید کرد.
مطالعات کارشناسی و تثبیت خاک ، استاندارد سازی مصالح ساختمانی ، به کارگیری اصول مکانیک خاک ، تقویت و توسعه شبکه برق ، نظارت بر ورود جرثقیل و کامیون ها ، جمع آوری نخاله های ساختمانی ، نظارت بر واحدهای صنفی و سد معابر ، کنترل کیفیت و قیمت مصالح ، برجسته سازی و نمایش عمومی قیمت ها ، وضعیت مسکن مهر شیرودی از محورهای مورد اشاره سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب در این جلسه بود.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است./ایرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :